All About Arasen

Gör din egen stressboll!

Made by me Permalink0
Tycker du också att det är otroligt skönt att klämma på en stressboll ibland? Tycker du att det är dyrt att köpa? I så fall har jag räddningen. Gör en själv! Den kanske inte är helt jättetålig, men då kan man ju enkelt göra en ny. Det är inte alls svårt och det kostar nästan ingenting.
 
Du behöver:
Ballonger
Vatten
En oanvänd blöja
Sax
Tratt
 
Såhär gör du:
Börja med att ta fram den oanvända blöjan. Häll vatten på insidan så att det blir som en överfull kissblöja. Klipp upp blöjan. Förbered en ballong genom att trä den på en tratt. I videon nedan använde dom en flaskhals som tratt och det hade nog varit bättre än att använda en riktig som jag gjorde. Häll/Pilla ner innehållet från blöjan i ballongen. Knyt. Klart! 
 
Jag använde tre ballonger för att vara extra säker på att den inte skulle spricka. Det var lite krångligt att få på de andra två ballongerna när den första ballongen redan var fylld, men jag klippte av en bit nere vid hålet där man blåser upp ballongen för att göra det lite enklare. Den höll i cirka två veckor. Hållbarheten avgörs (antar jag) av hur pass tåliga ballongerna är och hur mycket och hårt man klämmer på dom. 
 
Om min instruktion skulle vara något otydligt så finns en video under bilderna där jag fick inspirationen. Videon är dock på engelska. 
 
 
Till top