All About Arasen

Återbruk när det är som bäst

Det som kallas vardagen, Made by me Permalink0
Igår var jag på hyfsat bra humör hela dagen. Dagen började dock med mensvärk och huvudvärk. Huvudvärken började redan i förrgår och höll i sig hela dagen igår trots ipren. När kvällen kom var det ingen huvudvärk längre. Det var migrän istället.. Och oj vad jobbig den var. Jag mådde så dåligt!
 
Jag kunde knappt stå upp för det kändes som om jag skulle ramla ihop. Jag mådde illa av alla lukter jag kände. Jag tvättade händerna och trodde jag skulle kräkas av tvålen. Allt snurrade och det kändes som jag skulle svimma. Jag somnade innan tolv. Jag var så sjukt dålig igår kväll så jag visste inte ens om jag skulle klara av att lämna på dagis.. Men jag fixade det.. 
 
Trots mitt mående igår hann jag med lite pyssel innan migränen kickade in ordentligt. Återbruk när det är som allra bäst. Jag har gjort ett bord. Ett litet bord visserligen. Jag vet inte riktigt vart jag ska ställa det än, men det lutar åt Alvins rum. Bordet är gjort av bodyshops julkalender och petflaskor. Lite färg och lim också. Så det är helt och hållet återbruk. Vilket alltid är bra! 
 
Jag började med att skära bort flikarna på framsidan av kalendern. Och sedan tog jag ut alla små boxar som var på insidan. Jag tog bort ettiketterna av flaskorna och sköljde ur dom så att ingen överbliven cola skulla vara kvar inuti. Sedan målade jag flaskorna svarta. Det blev cirka tre lager färg för att det skulle täcka ordentligt. Och  sen limmade jag fast dom under kalendern. Jag fick använda ganska mycket lim för dom ville lossna lite. Jag målade bordet i en röd härlig färg och avslutningsvis fick bordet svarta fläckar. Mest för att nånting roligt skulle hända liksom. Ena benet blev lite snett, men jag är ändå riktigt nöjd med bordet. 
 
Idag mådde jag lite bättre när jag vaknade. Men fortfaranade inte helt bra. Jag glömde bort att sätta larmet igår kväll innan jag somnade så vi försov oss imorse. Nessa kom till dagis kanske en halvtimme senare. Jag avbokade mitt möte för jag kände inte för att stressa när jag mår som jag gör idag. Istället kollade jag på en väldigt inspirerande film. Nu är det snart dags att hämta min lilla solstråle igen. Hpopas att hon är på bra humör för jag känner mig fortfarande inte helt bra än. Även om det värsta är över,..
 
 
Till top