All About Arasen

Firande i förväg

Det som kallas vardagen Permalink0
Igår var jag så trött så jag orkade inte blogga innan jag gick och la mig. Jag fick inte många timmars sömn eftersom Nessa höll mig vaken hela natten. Jag fick sova under tiden som hon var på dagis. Tack och lov för dagis. Vet inte vad jag gjort annars! 
 
På eftermiddagen kom farmor förbi en kort stund. Jag visste inte alls att hon skulle komma, så det blev en trevlig överraskning. Hon hade lite grejer som Alvin skulle få och vi pratade lite kort innan hon gick igen. 
 
På kvällen kom mamma över och åt middag med oss. Fläskytterfilé med ugnsrostade rotfrukter och en god sås till. Min kärlek stod för maten för han var ledig igår. Han hade också gjort en liten bakelse till efterrätt.. Vi firade nämligen att han fyller år idag! Eftersom han jobbar idag blev firandet igår. Eller firandet och firandet. Vi åt mat och spelade sällskapsspel. Han fick även sin present av mig redan igår. En bok som han velat ha. 
 
När mamma gått så halvdog vi i soffan framför en serie som vi tittar på. Och i vanlig ordning så vaknade Ness precis när jag lagt mig i sängen. Det slår aldrig fel! Så jag somnade nog inte förrän halv tre kanske tre.. Alldeles för sent, men vad ska man göra? Jag har i alla fall tagit fram mitt kedjetäcke och jag märker redan hur bra det fungerar. Som jag har saknat det utan att tänka på att jag har saknat det. 
 
Jag var på väg att försova mig imorse, men jag lyckades låta bli. Min kärlek väckte mig när han märkte att jag inte gick upp en kvart efter att larmet slutat ringa. Det är inte bara en förbannelse att ha en kille som jobbar dåliga tider haha.. 
 
Det har inte hänt så mycket idag. Jag sov när Ness var på dagis. Ness somnade när hon kom hem och Alvin åkte till sin kontaktperson så jag har städat. Efter att barnen somnade så startade jag lite Criminal Minds. Jag hade missat ett par avsnitt, men nu är jag snart ikapp. Jag ska lägga mig efter det här avsnittet jag tittar på nu och sen har jag bara två avsnitt kvar. Och dom kan jag titta på imorgon.
 
Boken som min kärlek fick.
Till top