All About Arasen

Inte så långt borta som man skulle kunna tro

Tankar och sånt Permalink1
Idag har jag tänkt mycket på min kommande födelsedag. Jag vill fira. Jag vet hur jag vill fira.. Det finns bara ett stort problem. Jag har ingen att fira med. Jag har haft det här dilemmat i ett par år nu. Och varje gång har det slutat med att jag inte firat.
 
Jag försökte fira förra året. Då ville jag egentligen ha en riktig fest, men insåg att jag inte har några att bjuda så jag nöjde mig med ett intimt litet firande med bara min kärlek och Robin. Och det var trevligt, men jag kände mig ändå besviken eftersom det inte var vad jag ville. 
 
I år vill jag inte ha någon fest. Inte som det känns just nu i alla fall. Jag vill ha en tjejmiddag. Där vi är typ 4-5 tjejer som äter god mat, spelar lite sällskapsspel och dricker lite drinkar. Typ nästan lite som en drinkprovning fast mer avslappnat osv. Ingen fylla eller nåt sånt där. Bara avslappnat och trevligt. Men jag har inga tjejer att bjuda. 
 
Jag funderade ett tag om jag skulle bjuda typ barnens gudmor, mamma och farmor osv. Men.. det var inte riktigt en bra idé det heller. För det första är barnens gudmor och mamma dom enda som får vara barnvakt till Ness.. Och hur skulle jag någonsin kunna välja bara en av dom? Min mamma är min mamma och jag älskar henne oändligt mycket, men barnens gudmor är en sån underbar människa. Hon har ställt upp så mycket för mig. Mer än någon annan skulle jag säga. Och jag älskar henne jättemycket också! Så det går liksom inte. För det andra så vill jag ju egentligen att det ska vara vänner. Och även om jag betraktar båda som vänner så är det fortfarande inte riktigt helt samma sak.
 
Jag vet inte hur eller vad jag ska göra. Jag vill inte att göra som förra året för då kommer jag bli besviken igen oavsett om det är trevligt eller inte. Och om jag inte kommer på en lösning så kommer jag inte fira (förutom släkt och fika) i år heller. Och då kommer jag bli ännu mer besviken. Det blir liksom mer påtagligt att jag inte har så många vänner och bekanta kvar. 
 
Några idéer? Vad kan jag göra för att fira mig i år och samtidigt inte känna mig besviken?
 
 
#1 - - Lilith - Livet efter Borderline :

Jag tvingar dig att fira när jag är barnledig så jag kan komma!

Svar: Men då är ju inte jag barnledig.. :/
aboutarasen.blogg.se

Till top