All About Arasen

Timetravel

Tankar och sånt Permalink0
Jag vet inte riktigt hur det har gått till.. Men på något konstigt sätt har jag förvandlats till någon slags hemmafru.. Jag!! Som är bland de lataste människorna i vägen. Som aldrig varit bra eller brytt mig om städning. Som vill ha ett aktivt liv med vänner. Som avskyr att sitta hemma och vänta på någon som man gjorde på typ 50-talet.. 
 
Jag städar och diskar och lagar mat och tvättar och städar och städar och städar. Det värsta är nästan inte att jag städar utan att jag får panik inombords när det inte är städat. Minsta lilla grej som ligger fel blir jag superstressad på en gång. Jag mår så dåligt inombords när det är stökigt. Även om det är städat och jag måste lägga disken i diskhon för att maskinen är igång. 
 
Hur och varför har jag blivit så jäkla pedantisk? är det för att jag lever ihop med folk som inte hjälper till att städa? Eller har jag "växt upp" nu? Jag förstår inte. Jag trivs inte ens med det. Jag hatar att städa. Så mycket! Ändå får jag panik så fort det inte är städat så jag måste hela tiden. 
 
Jag har städat massor idag. Det syns inte ens.. Jag har möte hemma imorgon fm och jag ville att det skulle vara städat och fint. Jag kommer inte hinna imorgon bitti.. Och klockan är lite efter tolv nu.. Jag lär nog inte vara klar förrän halv tre om jag skulle börja nu.. Får ont i magen av bara tanken på hur det ser ut just nu.. Och egentligen är det väl inte så farligt, men jag mår ändå dåligt över det.. 
 
Jag längtar tills rutinerna kommer igång igen. Också en helt sjuk grej för mig att säga. Speciellt med tanke på att jag inte ens vet hur jag ska komma upp på mornarna. Jag sover ju så jäkla dåligt nu om nätterna så jag vaknar inte av larmen.. Kanske dags att plocka fram kedjetäcket igen.. Jag använder ju det i perioder nu för tiden och det kanske börjar bli dags.. Det är ju ändå till för att jag ska sova bättre.. Jag måste bara städa ur klädkammaren för att komma åt det.. 
 
 
Till top