All About Arasen

Jestro, besök och myspys

Det som kallas vardagen, Film och Serier Permalink0
Äntligen har prinsessan somnat! Det blev att jag satt uppe HELA natten och sydde och hade mig. Jag blev klar halv sex imorse och eftersom klockan skulle ringa sex så vågade jag inte lägga mig. Jag ville inte försova mig eftersom Alvin skulle sminkas och grejer också. Han gick till skolan någonstans runt halv åtta och då gick jag och la mig. 

Jag sov i cirka tre timmar innan Nessa väckte mig. Jag matade henne och bytte blöja, sedan gick jag och plockade lite innan det var dags att gå till utvecklingssamtalet. Allt gick jättebra för Alvin i skolan (i alla fall med inlärningen). Han var tydligen väldigt duktig på både matematik och svenska. Hans resurs har verkligen hjälpt och det är så skönt att se. 

När vi kom hem stod Emil och hans mamma och väntade på oss. Besöket gick mycket bättre än jag hoppats på. Hon var väldigt trevlig och hon verkade jätteglad över att få träffa Nessa. Tyvärr kunde dom inte stanna så jättelänge, men det kommer ju fler tillfällen. Alvin gick över till sin kompis så jag passade på att äta och titta på film i min ensamhet medan Nessa sov middag. Väldigt skönt att få äta utan att känna sig stressad.

På kvällen tände jag massa ljus och ställde fram lite chips och dipp. Sen ropade jag på Alvin och startade LasseMajas detektivbyrå: Stella Nostra. Han hade inte sett den tidigare så han blev jätteglad. Han tyckte att den var ganska bra och vi hade det supermysigt. Efter att han har lagt sig har jag kollat på film (star wars gick på tv idag) och bara väntat på att Nessa ska somna. Och nu har hon äntligen gjort det. Jag är skittrött efter mina tre timmars sömn så nu ska jag lägga mig på direkten. God natt ♥

Dräkten jag gjorde. Mycket medvetet slarv då det var min egna tolkning av Jestro. Alvin gillade dräkten massor förutom att han tyckte att grejerna på huvudgrejen blev för stora, vilket jag höll med om när jag såg den på. Tyvärr lossnade en av sömmarna på benet i skolan, men han hade med sig en vanlig köpt dräkt som han redan hade hemma utifall det skulle hemma så det gjorde inget. Och ja, jag vet att jag stavade fel på snapchat när jag skulle skriva Nexo Knights.. Det gick lite fort och jag såg det efteråt.
Till top