All About Arasen

En soldat, smärta och feber

Adhd/Autism, IBS Permalink0
Den här dagen blev väl inte riktigt så som jag trodde. Jag vakande upp och mådde helt fantastiskt bra! Jag var på helt underbart bra humör och började göra planer inför dagen osv. Alvin var ledig från skolan idag och tittade på tv medan jag lämnade Nessa på dagis.
 
Alvin och jag hade tid på Bup idag. Det var därför han var ledig från skolan. Han ville åka dit för han har gått och grubblat på lite saker som vi skulle ta upp med dom idag. Trots att han ville åka så kände han sig väldigt osäker. Så när han frågade om han fick ha på sig sin soldatdräkt (Tengils soldat) så kunde jag bara inte säga nej. Han sa att han kände sig tryggare med den på. 
 
Mötet på Bup gick bra. Han tog inte av sig dräkten en enda gång. Han tyckte att det var oerhört jobbigt att sitta där och mötet drog ut lite på tiden, men jag tror ändå att han fick lite svar som han sökt. Inte alla, men en del. Han fick tillexempel förklarat för sig varför han ofta får utbrott på födelsedagsfiranden och kalas. Med tanke på hur jobbigt han tyckte det var tror jag att det var bra att han fick ha dräkten på sig. Det hade nog varit ännu jobbigare utan den.
 
När vi kom hem hade jag tänkt börja fixa lite på balkongen. Men det var ju så kyligt idag så jag hade ingen lust. Jag satte mig och åt lite skorpor (det var min frukost, ja) och efter det så började jag må lite mindre bra. Min mage har krånglat i ett par dagar nu och jag började få ont i magen igen. 
 
Under tiden som jag hämtade Nessa på dagis så hann jag både bli yr och få frossa. Så när vi tagit av oss ytterkläderna så satte jag henne i vagnen framför tvn för att få sitta i fred i soffan i några minuter. Mina några minuter blev lite längre än några minuter. Jag tokdäckade i soffan för att jag mådde så dåligt. Mattias var ju hemma som tur var och det gick ingen nöd på Nessa. Hon tyckte nog att det var ganska skönt att få sitta och ta det lite lugnt. 
 
När jag vaknade så satt Alvin och pussade lite på Nessa..  Han sa att hon kändes lite varm i pannan.. Jag kände lite, men jag tyckte inte att hon verkade så varm. Jag tog tempen på henne i alla fall. 38.8.. Då hade hon feber igen. Jag borde ju inte vara förvånad eftersom hon får feber varenda gång hon blir förkyld. Nu har hon varit förkyld i en vecka och jag trodde att hon skulle slippa den här gången. 
 
Kvällen slutade bra ändå. Nessa somnade skapligt, Alvin somnade inte lika skapligt. Han hann inte somna innan hans melatonin slutade verka så det var lite svårt. Nu sover han i alla fall. Jag har sett en film och det lutar åt att se en till innan jag ska sova. 
 
Jag var tvungen att ta en till bild där han såg sur ut för att det skulle bli mer troget att han var en soldat.
Till top