All About Arasen

Sjösjuka och respektlösa pensionärer

Semester och utflykt Permalink0
Det var såååå skönt att åka iväg på kryssning med min kärlek. Vi valde en inside comfort hytt på cinderella så att vi kunde få en dubbelsäng. Så mycket bättre! Ska jag fira ett år med min kärlek vill jag ju faktiskt ligga i samma säng som honom.

Det var skönt att komma iväg. Det var skönt med ett avbrott i vardagen och det var oerhört skönt att faktiskt få umgås med min kärlek bara vi två. Han har jobbat så mycket den här månaden att det känns som att jag inte träffat honom på evigheter.
 
Även om kryssningen var bra, så blev det inte helt som jag tänkt mig. Det blåste enormt mycket och jag blev riktigt sjösjuk. Jag somnade nog runt elva någon gång på kvällen.. Jag mådde så dåligt så jag orkade inte vara vaken faktiskt.. Det var lite tråkigt, men skönt att somna så tidigt också.  Hade jag varit vaken lägre så hade jag nog kanske behövt spendera hela natten på toaletten.. Istället sov jag hur bra som helst och vaknade klockan nio. 

Något som gjorde mig fruktansvärt irriterad var faktiskt pensionärer. Jag är uppväxt med att visa pensionärer respekt. Man ska resa sig på bussen osv.. Jag brukar aldrig ha något emot pensionärer så. Tvärtom så tycker jag ofta om dom. Deras livserfarenhet, historier och sånt.. Men många av pensionärerna på kryssningen tappade jag respekten för ganska snabbt. Vad ger dom rätten att inte visa någon som helst respekt? Först när vi skulle gå på bussen så ställde vi oss i ett fint led. Och sen kom det flera stycken som trängde sig före för att dom skulle  på först.. Det var likadant på hemvägen. Det var människor som ställde sig och pratade om andra ganska dömande (dom viskade inte precis heller).. På hemvägen klagade dom högt och mycket om hur trångt det var på bussen.. Helst skulle ingen sitta varken framför eller bakom så att dom kunde få breda ut sig och ta mycket plats (råkade hamna just framför två såna och dom suckade typ varenda gång man råkade röra sig minsta lilla). Det var väl lite av de som hände, men ungefär hela resan kändes det som pensionärerna trodde att dom ägde båten (såklart inte alla, men dom som störde mig syntes ju mest såklart).
 
Maten var god i alla fall. Drinken som jag drack också. Utsikten var fin. Vi hade tv inne på hytten så vi kollade på en film innan vi somnade. Vi spelade spel och pratade om allt möjligt. Bortsett från åksjukan och pensionärerna så var det en väldigt bra avkoppling måste jag säga..
 
 
Till top