All About Arasen

Flaskan fick nytt liv

Made by me Permalink0
Idag tänkte jag visa en till av mammas presenter. En pimpad flaska skulle man kunna säga.. Här var jag faktiskt jätteduktig och tog bilder vid varje steg.. Jag har sett många olika varianter på den här, men det här är min version.
 
Detta behöver du: En flaska, snöre och limpistol. Senare lade jag även till ett band och papper i olika färger samt en sax att klippa med. 
 
Jag använde mig av en glöggflaska från i julas. Jag tog bort etiketterna. De satt som berget och det tog lite tid. Det blev lite rester, men det gör ju inget.
 
Använd med fördel en flaska utan sån där metallgrej på. Det tog evigheter innan jag fick bort den. Tillslut kom jag på att jag kunde använda en avbitartång, men tillochmed det var svårt tyckte jag. 
 
Jag började med hyfsat mycket lim för att fästa snöret. Det kanske var lite överdrivet mycket, men hellre det än att det skulle lossna på en gång.
 
 Sedan började jag vira snöret runt flaskan. Jag limmade lite allt eftersom så att det skulle hålla sig på plats. Jag försökte limma ungefär på samma ställe så att det inte skulle vara lim runt hela flaskan.
 
 
 
Jag fortsatte tills hela flaskan var invirad i snöret. Limresterna blev ganska fula. Speciellt vid halsen på flaskan. Där blev det också några oönskade glipor. Det var då jag kom på idén med bandet och blommorna. Bandet limmade jag bara fast och blommorna kommer jag visa hur jag gjorde i ett annat inlägg. Även dom limmade jag fast.
 
Sist stack jag ner en fejkblomma. Och här är det färdiga resultatet. Lite tidskrävande, men väldigt fint. Tycker jag i alla fall.. Jag ska helt klart ge mig på att prova igen. Nästa gång ska jag se om jag kan få till det utan en massa glipor vid flaskhalsen. Det kanske är bättre att börja uppifrån?
Till top