All About Arasen

London dag 1 - Arriving

Semester och utflykt Permalink0
Fredagen började med att vi gick till tågstationen. Det var lite småjobbigt att dra resväskan hela vägen, men det fick gå. Vi tog tåget till Stockholm och därefter buss till Arlanda. Vi spenderade lite tid på Arlanda innan planet gick. Marcus var sjukt nervös innan planet lyfte och det var jättekul att se honom så nervös. Jag hånade honom jättemycket för det haha..

Flygningen gick jättebra och Marcus blev inte så rädd. Vi gick inte vilse på Heathrow och det var en jättesnäll dam som talade om för oss hur vi skulla ta oss till underground och vilken linje vi skulle ta. Vi tyckte att det var lite kul att linjen gick mot ett ställe som hette Cockfosters.. Haha.


Det var sjukt enkelt att hitta till hotellet från underground. Och dessutom låg det väldigt nära. Vi checkade in på hotellet och satte oss en liten stund för att ta det lugnt. Sedan fräschade vi upp oss och gick på jakt efter något ställe att äta på. Vi började bara gå utan att riktigt veta var vi skulle gå någonstans..

Tillslut såg vi en stor skylt som det stod Primark på. Precis bredvid låg det Burger King så vi tänkte att vi skulle äta där, men jag måste säga att det inte var någon större hit faktiskt. Främst med tanke på den usla servicen. Killen i kassan tog bara halva vår beställning så vi var tvugna att beställa en gång till. Innan jag hann säga att jag ville ha mozarella-sticks så bad han om pengarna så jag orkade inte bry mig. Jag körde på vanlig Sprite till maten medan Marcus hittade Sprite med smak av hallon. Jag smakade och det funkade, men var inte jättegott.

Efter Burger King gick vi in en liten snabbis på Primark. Först gick vi ner på bottenvåningen (Primark hade fyra våningar) och letade efter kläder till Alvin och Marcus. Marcus fick en luvtröja med Yoda på och ett par nya jeans. Alvin fick två t-shirts, ett par jeans och ett par mjukisbyxor. Sedan gick vi upp till översta våningen där min favoritavdelning fanns. Underkläder. Jag hittade rätt mycket kul där om man säger så. Vi bestämde att vi skulle ta de andra två våningarna på lördagen.

Efter Primark bestämde vi oss för att gå tillbaka till hotellet. Vi fixade till oss lite snabbt och gick sen ner på Puben som låg precis vid hörnet. Marcus drack några öl och jag höll mig till Smirnoff Ice. Vi satt och tjuvlyssnade på två svenskar som pratade med en britt. Det var jättekul att höra för svenskarna var inte världsbra på engelska om man säger så.. Vi var dock rätt trötta efter en lång dag så vi gick och la oss rätt tidigt.

 
 
Till top