All About Arasen

Tufft beslut

Det som kallas vardagen Permalink0
Jag har gått och funderat ett tag och idag kom jag fram till att jag kanske inte kommer kunna ha kvar min bäbis längre. När Johans tjej har fått nycklarna till sin lägenhet och flyttat in (snart tror jag, skulle egentligen skett i veckan redan) så ska Johan prova att ha Oscar hos sig. 

Jag vill inte under några omständigheter lämna ifrån mig honom. Men när han ska kräkas så gör han det i hennes rum (ett alternativ annars är att stänga hennes dörr, men det blir inte hållbart i längden) och när jag har vänner över på besök med småbarn (äldre än Nessa, men alla är under fyra år) så fräser han åt dom och beter sig som att det inte är långt ifrån att attackera. Han har aldrig attackerat någon, men jag vet att han verkligen inte gillar barn. Det har han aldrig gjort.

Jag är rädd för att han ska bete sig illa mot Nessa. Så Johan ska prova att ha honom ett litet tag. Trivs han inte där så får han komma tillbaka hit och då får jag försöka göra allt i min makt för att han ska kunna komma överrens med henne på nåt sätt. Det gör ont i hela mig att han ska prova bo hos Johan, men samtidigt vill jag inte att han ska bete sig som han har gjort mot de andra barnen. Känner mig så himla kluven. 

Världens vackraste. Min bebis ♥
Till top