All About Arasen

Det blir bäst om jag får göra det själv, på mitt vis!

Det som kallas vardagen Permalink0
Imorgon ska ju jag och mamma stå på loppis. Det ska bli riktigt roligt, men jag lär vara ganska död efteråt misstänker jag. Idag var vi där för att ställa upp alla grejer på bordet. Mamma sa att hon inte hade så mycket, så jag tog med en hel del. Allt fick inte riktigt plats, men jag har resten i en kasse under bordet så man kan ställa upp ifall något blir köpt. 

När det gällde att ställa upp allt gick det inte alls bra. Klädställningen som jag hade fått låna var väldigt ranglig och det kändes som om den skulle rasa ihop (jag tror inte att personen jag lånade den av visste om det). Så mamma fick åka och låna en annan av sin kompis istället. Det var också så sjukt mycket grejer att jag inte visste hur vi skulle ställa upp allt. När mamma åkte iväg och hämtade klädställningen så började jag möblera om på bordet och ställa upp grejer så att det skulle se bra ut. 

Mamma kom tillbaka när jag var lite halvfärdig. Hon hade med sig mat, så jag tog en liten lunchpaus. Efteråt kändes det mest som om hon var ivägen. Så jag schasade iväg henne så jag kunde få fixa ifred. Hon behövde ändå åka till Ica Maxi och handla, så det gjorde inget. När hon kom tillbaka var jag redan klar. Allt som allt var i där i ungefär 3½ timme. Helt sjukt egentligen. 

Jag hade sjukt ont i fötterna när jag kom hem. Jättetrött var jag också. Jag satte mig i soffan en liten stund. Sen blev jag uttråkad och gick och handlade. När jag kom hem somnade jag en stund på soffan och resten av kvällen har jag spenderat i soffan framför tvn. Ska försöka få till en tidig kväll ikväll. Imorgon blir det ingen sovmorgon alls. Jag ska gå upp redan vid sju och Nessa brukar vakna runt åtta. Så jag kommer gå upp tidigare än jag brukar.

Jag och min fina mamma.. Way back när jag var blondin
Till top