All About Arasen

När livet rasar ihop

Det är alltid sjukt svårt att veta hur man ska börja skriva på ett blogginlägg när man har varit borta ett tag. Fredag den sjunde april kraschade hela min värld. Kändes det som i alla fall. Jag fick en väldigt dålig nyhet och sen dess har jag i princip mått skit. Det var så pass att jag inte ens kunde koncentrera mig på sändningen dom hade om det som hände i stockholm. 

Jag har sakta, men säkert försökt återhämta mig från nyheten. Så fort jag tycker att jag börjar känna mig någorlunda som mig igen så händer något annat och då faller allt igen. Jag kämpar på. Jag har klarat av värre saker än det här och jag tänker inte tillåta att det här ska få mig att må som det har gjort. 

Tyvärr är det ju så när man inte mår så bra att man tänker på det nästan konstant. Även om man inte vill. Och som om inte det vore nog hittar min hjärna på massa andra onödiga saker som jag också kan må dåligt över. Saker som egentligen inte ens existerar. Ibland hatar jag verkligen min hjärna. 

Helgen har dock varit superbra och jag har fokuserat på så positiva saker. Upptäckte att änglar verkligen finns i form av bekanta som jag träffar alldeles för sällan. Jag och Alvin blev bjudna på bio av en bekant som jag inte har träffat på jättelänge. Vi såg babybossen och vi gillade den väldigt mycket. Det kändes så lyxigt att bli bjuden sådär. En riktigt fin människa! Jag hoppas vi kan träffas mer snart för det är en person som jag verkligen känner att jag klickar med,

Efter bion var jag och Alvin på kalas hos min pappa som enligt honom själv fyllde 31. Jag var dock jättetrött och Alvin var ju med så vi åkte hem ganska skapligt. Vi kom hem lagom för att se Samir åka ut ur Lets Dance (Skandal by the way, han borde ha fått vara kvar!). Igår (lördag)  åkte vi hem till mamma för att fira påsk. Mamma hade gjort illa ryggen så vi var tvugna att åka tidigare och hjälpa henne lite med allt. Och sen hade ju Nessa sovit där eftersom vi var på bio och kalas. Hon kunde knappt bära Ness, så det var tur att min syster var där och kunde hjälpa henne tills vi kom.

Det var så länge sen jag umgicks med min mamma så jag bestämde att vi skulle övernatta där. Jag ville delvis spendera tid med mamma, men också hjälpa henne om jag kunde eftersom hon hade ont. Så mycket hjälp var jag nog inte, men det var trevligt att umgås. Alvin somnade i mammas knä när vi kollade på film så han fick sova kvar i soffan sen. Vilket gjorde att jag fick sova i lilla soffan (en tvåsits). Jag hade kunnat sova i lillebrors säng, men jag ville somna framför tvn.

Idag skulle vi ha åkt till farmor, men jag vaknade med halsont. Så jag ringde farmor och sa att vi inte kunde komma. Pappas fru kom och hämtade barnen så dom kunde åka dit i alla fall. Nessa bestämde sig för att sova hos morfar och Alvin bestämde sig för att sova hos Johan. Frågade min kärlek om han ville komma hit, men han hade haft mycket på jobbet så han skulle däcka hemma istället. Så jag har städat lite, jag har tagit ett skönt bad, tänt doftljus, sorterat bland grejer jag har lagt undan till loppisen och kollat på film. Ätit har jag gjort också för farmor skickade med lite mat åt mig.  

Nu är snart andra filmen slut och det är snart dags för mig att sova. Av en ren slump råkade jag starta två inspelade filmer med samma skådis. Jag visste inte ens vem hon var innan och jag läste inget om filmerna innan heller. Lite roligt. Tycker jag i alla fall..

 
Till top