All About Arasen

Fotboll och ännu mera fotboll

Det som kallas vardagen Permalink0
Idag var en stor dag för Alvin. Han och hans kontaktperson skulle gå och kolla på matchen mellan AFC-DIF. Han har varit spänd på det i flera dagar och verkligen längtat. Det har varit så kul att se hur uppspelt han har varit.

Idag hörde dock kontaktpersonen av sig. Det hade blivit ändrade planer. Han var tvungen att hoppa in och jobba istället. Han hoppades att vi skulle förstå och sa att dom kunde gå en annan dag istället. Jag visste direkt att Alvin skulle bli besviken, men sa tt jag kunde prata med honom. Då erbjöd sig kontaktpersonen att ta med sig Alvin till jobbet. Han jobbar på arenan, så dom skulle ändå vara där. Även om dom inte skulle sitta och titta på matchen.

Mycket riktigt blev Alvin superbesviken. Han började nästan gråta. Han blev som tur var lite gladare när jag sa att han skulle få åka till arenan i alla fall och få vara med kontaktpersonen när han jobbade. Han var väldigt glad när han gick hemifrån om man säger så.

Som tur var slutade kontaktpersonen innan matchen hade hunnit sluta. Dom stannade kvar så att Alvin kunde få se resten av matchen. Det var en överlycklig kille jag mötte upp innan jag skickade upp honom till Johan. Har var inte överlycklig över förlusten, men så lycklig över att ha sett matchen. Han hade nog en ganska bra plats också...

En bild som kontaktpersonen skickade till mig
Till top