All About Arasen

Solo

Det som kallas vardagen Permalink1
Ikväll blev jag ofrivilligt solo hemma. Jag hade sett fram emot en mysig hemmakväll framför tvn. Vi skulle kolla på rederiet och spela lite spel. Och sen ringde hans telefon. Dom frågade om han kunde komma och jobba. Han frågade om det var okej, och det är klart att det är. Lite trist att vara ensam hemma bara.

Jag har tagit ett skönt bad. Väldigt avkopplande. Efter det kollade jag lite på rederiet och packade lite. Jag har packat lite mer än hälften nu. Tänkte fortsätta packa det jag kan packa nu innan Nessa kommer hem imorgon. Hon skulle komma på eftermiddagen så jag borde kunna klämma in lite. Om inte annat får jag ta det sista när hon sover. 

Känns overkligt att vi ska åka på fredag. Det är ju inte ofta vi åker iväg på semester eller sådär. Det ska bli roligt i alla fall.. Skönt att få ett litet miljöombyte också. Jag hade velat åka förbi ett ställe som jag inte har varit på evigheter. Jag trodde att det låg på vägen, men när jag pratade med mamma var det över en timmes omväg, så vi ska inte åka dit tyvärr.. Det får bli en annan gång helt enkelt. 

Nu är det hög tid för sängen. Och jag är inte trött.. Egentligen kanske jag är det, men det är så mycket att tänka på nu inför resan med packning och kolla om jag har allt osv. Jag känner liksom inte av att jag är trött.. Och jag har inte jättemycket ro i kroppen ikväll heller. Det kanske har att göra med att Mattias inte är hemma visserligen. Han är nog inte hemma förrän om minst en timme, men jag har ingen större lust att vara vaken tills han kommer hem. Jag ska nog lägga mig i sängen och slötitta på nåt på tv tills jag somnar istället.. Låter som en plan.

 
#1 - - Anonym:

Vart jobbar din pojkvän som är borta så mycket på kvällar? :)

Svar: Han jobbar vanligtvis som kock, men han har fått börja hoppa in extra som bartender på ett ställe :)
aboutarasen.blogg.se

Till top