All About Arasen

Dagen som vi bara borde glömma

Det som kallas vardagen Permalink0
Den här dagen har varit en dag som jag helst hade hoppat över. Först vaknade Nessa inatt när jag var på väg att lägga mig. Börjar på riktigt undra om hon känner av när jag ska lägga mig eftersom hon alltid lyckas tajma in det så bra. Sen var hon vaken till ungefär kvart över fem.. För att vara riktigt säker på att hon sov ville jag vänta en liten stund extra och kollade klart på ett avsnitt av julkalendern. 
 
Klockan var nog ungefär halv sex när jag bestämde mig för att lägga mig. Jag reste mig upp från soffan, men jag hann inte ställa mig helt upp förrän det tog stopp. Det kändes som ett hugg rätt in i benet och jag kunde knappt röra det för att det gjorde så ont. Min kärlek hjälpte mig att ställa mig upp, men jag kunde knappt sätta ner foten i golvet. Jag grät av smärta (och då gör det jävligt ont på mig) och han fick hjälpa mig till sängen för jag kom inte dit själv. 
 
Jag hade svårt att somna. Det gjorde ganska ont i benet även när jag låg ner. Så jag låg och pillade lite på mobilen för att tänka på annat och försöka "glömma bort" smärtan. Kollade väl inte exakt vad klockan var, men jag somnade runt halv sju nån gång tror jag. Alvin väckte mig runt tio och Nessa vaknade halv elva. Med andra ord fick jag bara 3½ timmes sömn i natt.. Och som vi alla vet är det inte riktigt så bra för mig. 
 
Jag kunde nästan gå när jag klev upp i morse. Jag haltade sjukt mycket. På grund av benet har jag inte gjort så mycket idag. Jag gick inte ens och handlade, det fick min kärlek göra. Jag har mest setat i soffan eller legat i sängen för att inte anstränga benet för mycket. Jag märkte att det blev bättre när jag vilade och så fort jag försöker för mycket så börjar det göra ont igen.
 
Jag frågade barnens gudmor om hon kunde ta Ness en stund efter att hon slutat jobbet. Det kunde hon. Och jag är så mycket mer tacksam än jag trodde att jag skulle vara. Nog för att jag trodde jag skulle vara tacksam, men precis innan hon skulle hämta Nessa hände något som var sjukt ansträngande för benet. 
 
Såhär var det. Jag hade lagt Nessa för att försöka få henne att sova middag. Hon somnade inte, men jag tänkte att det gör ju inte jättemycket eftersom hon vaknade så sent. Så skulle jag gå in och plocka upp henne. Jag öppnar dörren. Och det är ju mörkt så jag ser inget, men jag känner en riktigt stark lukt av bajs. Förstår att hon har bajsat och tänder lampan. 
 
Där står ungen i sängen. Hon är helt överlycklig och skrattar och har sig. Naken är hon. En blöja full med bajs ligger uppochned på mattan. Bajs på sängkläderna. Bajs på sängen. Bajs på fötter, armar, händer. Bajs i ansiktet och nära munnen. Vid ett sånt tillfälle hjälper inte våtservetter. Hon behövde bada. Så jag fick bära in henne i ett bad medan min kärlek städade och bäddade rent. 
 
Jag fick stå i en konstig böjd ställning som var otroligt påfrestande för benet. Jag behövde stå så för att nå överallt. Jag vågade inte ställa mig på knä heller i rädsla att inte komma upp igen.Jag tänkte inte tvätta håret på henne. Tills jag såg att hon gjort en egen hårinpackning. Av bajs såklart. En stor jävla klump som hon verkligen har masserat in. Det tog två schamponeringar och jag tror jag fick bort allt, men jag är ändå lite osäker.
 
När hon åkt tog jag det lugnt bara och vilade benet. Det kändes mycket bättre när hon kom hem igen, men efter att ha burit henne och gått efter henne så känner jag att det börjar göra ondare igen. Jag var så sjukt glad för att Ness somnade tidigt. Jag tog ett varmt bad och det var så skönt. Jag var lite rädd att jag inte skulle komma upp ur badet, men jag tog en chansning och det gick. Jag vet inte vad jag hade gjort annars. 
 
Precis när jag börjat koppla av och varva ner för kvällen så började Nessa gråta. Jag trodde att hon vaknade och ville ha en till flaska, men ack så fel jag kunde ha. Jag  hade inte hört något och jag kände ingen lukt, men en bit av lakanet var blött, så jag tände lampan. Och jodå.. Hon hade kräkts. Inte mycket och jag är ganska säker på att det inte är magsjuka för det var inte alls som förra gången. Det kan mycket väl vara så att hon pillat lite i munnen och fingret har kommit för långt in bara. Så jag fick vackert byta sängkläder igen. Som tur var hade det inte hunnit gå igenom nånting så själva madrassen var inte blöt eller så. 
 
Nessa hann somna om innan Alvin la sig. Han var för övrigt sjukt svår att få i säng ikväll.. Han ville inte alls lägga sig. Men även han sover nu. Och här sitter jag. Ikväll somnar jag nog tidigt när jag bara sovit så lite som jag gjort tänkte jag. Ändå sitter jag här nu. Klockan är nästan ett.. Jag har ingen ro alls i kroppen och jag misstänker att jag kommer ha svårt att somna som vanligt även om jag är trött.. Nessa har inte kräkts nåt mer eller vaknat heller för den delen. Så nu hoppas jag att jag somnar ändå snart och att hon sover hela natten så jag också får sova inatt.. Annars tänker jag strejka imorgon. Det kan visserligen vara lite svårt med tanke på att jag inte kan få nån barnvakt imorgon.. Men ändå. 
 
 
Till top