All About Arasen

Ett trevligt avbrott i en kaosartad bubbla

Det som kallas vardagen, Shopaholic Permalink1
Allt är kaos här hemma känns det som. Det känns nästan som om jag går under till och från. Jag går väl lite på autopilot. Och drömmer om att kunna dela det här med någon.. Visst, det tillhör väl kanske inte de trevligaste stunderna, men det hade varit ganska skönt att inte ta det själv.
 
Mellan sömnlöshet, vidriga blöjbyten, håll upp hinkar och trösta finns även allt det andra. Jag ligger så efter med städning, disk och tvätt.. Jag har ju såklart tvättat det som verkligen är i behov av tvätt (nerspytt osv), men inget annat.  Jag gjorde rent Alvins madrass tidigare idag, men jag måste nog göra om det imorgon för den stinker verkligen magsjuka fortfarande. Jag blir illamående av att gå in på toaletten. Inte för att man kommer undan lukten någonstans i lägenheten just nu. Det är hemskt verkligen. Det är massa sopor i hallen också som jag inte kommer ut med. Jag måste be folk att handla åt mig, för jag kan inte gå själv. Det är så otroligt frustrerande. Speciellt när jag hatar att be om hjälp.. 
 
Mitt i allt ska jag lyckas smälta och försöka förstå att Alvin har fått en diagnos. Vad händer nu? Och ungefär miljoner andra tankar försöker ploppa fram. Jag har försökt läsa lite smått om det, men ingenting fastnar och jag förstår inte vad jag läser. Att bara vänta är inte något jag är speciellt bra på och jag vill ju gärna veta allt på en gång.. Därför är det extra störande att jag inte ens kan sortera tankarna kring det just nu. 
 
Men..! Någonstans måste man också försöka se något roligt eller positivt... Och mitt i all kaos var barnens gudmor en ängel och hämtade ut paket åt mig. Något som gjorde både mig och Alvin väldigt glada.. Nessa blev också glad, men hon tyckte nog att det var roligast att packa upp kartongerna. Ingenting i paketen var till henne..  
 
Jag har tänkt att vi ska ha en sån där paketlek på julafton. Och det är ju jag som fixar allt. För annars kommer det inte att bli av. Jag kände att jag också gärna ville spela och bli överraskad med innehållet. Jag hittade en jätterolig sida (eller ja, det var väl efter jag hittade sidan som jag bestämde att vi skulle ha den där paketleken) där man kan köpa redan inslagna paket. Och man har ingen aning om vad som är i dom.  Så det gjorde jag. Och dom paketen kom nu.. Jag är supernyfiken på innehållet och vill nästan öppna en nu.. Men det tänker jag inte göra. 
 
Från en annan sida hade jag beställt lite baslinnen, ett lakan och en superdupersöt jultröja.. Den vill jag nästan ta på mig på en gång..  Alvin tyckte också att den var fin. I det sista paketet låg det som Alvin såg fram emot.. Hans PS4! Han blev så glad. Och samtidigt tog jag fram och visade att jag köpt fifa17 till honom. Jag vet ju att han hellre velat ha 18. Såklart.. Men när beställningen på PS4 gjordes så var mina julklappar och allt klart till honom redan. Och det ingick inget spel.. Så jag var tvungen att köpa ett.. Och då hade jag ju inte råd med det nyaste liksom.  Men han blev nöjd ändå. Som jag visste att han skulle bli. Jag har inte orkat idag, så allt får kopplas in imorgon. Då har han något att fördriva tiden med en liten stund i alla fall..
 
 
#1 - - Anonym:

Vad har Alvin fått för diagnos? Hoppas det kan underlätta eran vardag tillsammans, när man nu vet vad som tyngt honom. Se till att få så mycket hjälp ni kan så att ni vet hur ni enklast ska bemöta honom och underlätta hans vardag ❤

Svar: Jag har inte helt bestämt om jag ska gå ut med vilken diagnos han fått än.. Än så länge vet bara de närmsta.. Jag hoppas hoppas hoppas att vi kommer få rätt hjälp nu.. Men det tar väl lite tid att komma igång verkar det som.. Tyvärr.. Men det är jul juletider också så det är väl inte jättekonstigt.
aboutarasen.blogg.se

Till top