All About Arasen

Världens finaste Luciatåg

Det som kallas vardagen, Underbara Jul Permalink0
Oh my my vilken dag det varit.. Jag vet inte hur jag ska beskriva den. Ord som bra eller dåligt räcker liksom inte.. Intensiv kanske är rätt ord.. Det har varit full rulle från morgon till kväll verkligen. Jag är så sinnessjukt trött nu, men jag kände att jag ville blogga lite och samtidigt kan jag se ett inspelat avsnitt av en serie. På så sätt raderar jag lite från tivon också (Jaaaa, den har varnat igen.. Jag är uppe på 93% för tillfället och jag har tydligen flera filmer och serier som väntar på att spelas in).. Jag har ju knappt orkat kolla på tv när jag var sjuk..  Nog om min Tivo, nu kommer min dagsresumé.
 
Det började med att jag vaknade klockan fyra (4!!!!!!!!!!!!!!!) av att min kärlek väckte mig med en puss. Han hade bestämt sig för att komma hit oanmäld mitt i natten. Inte för att det gör mig något, det är trevligt.. Jag blev väldigt chockad bara och hade lite svårt att somna om först... Sen visste ju inte han om att Alvin var magsjuk heller.. Men han verkade inte bry sig så mycket. När han såg hur mycket grejer det låg på sängen så var han nästan på väg att vända, men det fick han inte haha.. 
 
När vi vaknade på riktigt sen fick jag panik över hur lägenheten såg ut. Eller ja, det hade jag ju igår också.. Jag kände verkligen inte alls för att städa, men någon gång måste det ju bli gjort. Så jag började.. Och det gick hyfsat.. Jag startade en maskin tvätt och sen startade jag diskmaskinen. Jag gick ut och rökte.. Jag gick in i köket och diskmaskinen gick inte? Jag väckte min kärkek som skulle få byta propp, men proppen hade inte ens  gått.. Det är något fel med eluttaget. Ringe till kontoret för att felanmäla, men hon sa att just det uttaget inte var jordat och kanske överbelastat. Min kärlek kollade och sa sen att det uttaget visst är jordat. Jag vet inte ens vad det betyder så jag har ingen aning. Hon kunde i alla fall inte skicka någon nu för fastighetsskötaren låg på sjukhuset och hon försökte få tag i en ersättare..
 
Det blev ganska mycket kaos ett tag. Frysvarorna i extra frysen var tvugna att byta plats, ett annat uttag till diskmaskinen behövde hittas, Nessa gnällde, Alvin gnällde på att Nessa gnällde osv osv.. Jag kände mig ganska stressad.. Men det gick ju det också tillslut. Medan jag städade tjatade Alvin om att jag skulle koppla in hans PS4. Så då gjorde jag det när Nessa sov. Han fick spela en liten stund och sedan fick han faktiskt städa sitt rum. Och han gjorde det idag. Faktiskt! Jag är så förvånad. Fast mest glad. 

Vi åt lite grann.. Vi hade premiär vid vårat nya köksbord (bild kommer en annan dag) och vi tände ljus och hade riktigt mysigt. Efter maten gjorde vi det som Alvin och jag har väntat på hela dagen. Vi hade Lucia. Dum som jag var tog jag ju inga kort, men jag spelade in en live video på facebook som jag har screenshotat några fina bilder från. Det var såååå himla fint! Nessa var Lucia och Alvin var tärna faktiskt. Vi hade inget silvrigt glitter, men han fick ta rött istället. Det gjorde honom inte så mycket. Alvin stod för den superfina sången och Nessa stod för att.. eh.. undersöka sin luciakrona och äta en lussebulle..  Det kan man ju också göra.
 
Eftersom båda två missar sina Luciaframträdanden så tyckte både Alvin och jag att vi skulle ha det hemma istället.. Och jag är verkligen inte besviken. Barnen leverade till max! Dom är så underbara! Och på tal om underbar så sa Alvin att jag är den människan han vet som är absolut BÄST av ALLA på att fixa saker. Jag fixade en sak i hans rum idag och efter det gick han runt och kallade mig för superhero! Kan mitt hjärta smälta mer? 
 
På kvällen fick han spela lite mer Ps4. Sedan kollade vi på ett inspelat avsnitt av hela sverige bakar (jag får inte titta utan honom). Jag har sett en film och han ligger här och sover sött bredvid. Jag tvättade om madrassen idag och den är fortfarande blöt så han kan inte sova i sitt rum än.. Imorgon borde den ju ha torkat.. Och ikväll luktar det inte kräks i badrummet så jag tror faktiskt jag fick bort lukten. 
 
Nu tänker jag gå ut och röka och sen är det sängen som gäller.. Det ska bli så skönt att få sova. Inatt ska jag sova i min säng! Jag har bäddat rent och tagit bort all onödig bråte.
 
 
 
Till top