All About Arasen

Boken om en djurpark

Musik och annat kul Permalink0
När jag var liten gillade jag att skriva böcker. Jag var inte alls bra på det, men jag gjorde det ganska mycket. Idag tänkte jag dela med mig av en som jag skrev när jag var nio år. 

Boken om djurparken.
Här är en djurpark. I den här djurparken finns det många djur som apor, krokodiler, gorillor, flodhästar, zebror, lejon och tigrar. Det är inte så stort zoo,
Men en zebra var tvungen att gå till djurtandläkaren. Och zebran fick dra ut en tand. Och tandläkaren sa: Å, så duktig du var. Du ska få en zebratofs. Välj en tofs i lådan.
Jag tar den här tofsen tack. Så här ser tofsen ut.
Ett lejon har skadat tassen. 
Här är en krokodilunge. För 30 sekunder sen föddes den. Den heter Karl-Filip. Den har bara en tand.
Dom har fångat en vattenbuffel. Han blev ledsen för han var jätteensam. Sen kom en dinosaurie. Det var en tyrannosaurus rex. Sen kom en flicka och skulle titta på djuren och då tittade hon på tyrannosaurus rex. Och tyrannosaurus rex åt upp flickan. Och hennes mamma grät varje dag för nu är det första augusti och hon grät till 27 maj.,
Slut.

En zebra hos tandläkaren.. Och btw.. Hur sjuk var inte den lilla boken? När jag började skriva blogginlägget hade jag ingen aning om att den slutade så brutalt! Vad var det för fel på mig när jag var mindre?
Till top