All About Arasen

Det är ändå ganska häftigt det här med blod egentligen

Det som kallas vardagen Permalink0
Igår var jag äntligen till vårcentralen. Ryggen har inte blivit bättre. I nästan två timmar satt jag där. Sjukt tråkigt, men jag hade i alla fall trevligt sällskap. Jag fick träffa en läkare som kändes väldigt bra. Hon beordrade massa olika provtagningar och sen fick jag stanna kvar och vänta på att hon skulle gå svaren.

Jag fick väga mig, ta tempen, lämna blodprov och urinprov. Det är ganska häftigt egentligen.. Det här med blod. Hur mycket olika saker man kan se på det. Läkaren kollade efter massa olika saker. Jag minns inte ens allt. Bland annat kunde hon på ena blodprovet se om jag hade någon infektion i kroppen. Det hade jag inte..

Allt såg bra ut i alla fall. Ingen infektion i kroppen, ingen diabetes (väldigt grundlig koll gjorde hon), ingen urinvägsinfektion och inget annat fel. Det var dock två prover som svaren inte hade kommit på så hon skulle ringa idag och meddela dom istället. Hon ringde idag, men dom två proverna hade inte kommit än. Jag skulle få reda på det senare sa hon.

Det känns lite skönt att det inte var något med bukspottkörteln. Men samtidigt så är det ju lite jobbigt att inte veta varför jag har ont. Jag fick recept på Alvedon och ipren som jag ska ta tre gånger om dagen tills det blir bättre. Blir det värre ska jag åka in akut och är det så att det håller i sig som det gör ju i ett par veckor så skulle jag återkomma till vårcentralen.

Såhär trevlig var Nessa när hon gjorde mig sällskap igår
Till top