All About Arasen

Glass, rubbade rutiner och rederiet

Det som kallas vardagen, Film och Serier Permalink0
Kvällen/natten igår var inte rolig alls. Nessa somnade i ganska vanlig tid, men sov sjukt oroligt och vaknade flera gånger. Nån gång mellan tolv och ett vaknade hon och vägrade somna om. Hon ville inte äta och var inte gnällig eller nåt. Hon ville bara inte somna.

Hon fick kolla på Rederiet med oss. Hon satt snällt i min famn och rörde sig knappt. Hon tittade på programmet och log tillochmed när två personer kysste varandra. Halv fyra somnade hon. Det var längsesen hon höll mig vaken så länge. Väldigt längesen.

Både hon och jag vaknade senare än vanligt idag. Det var skönt att få sova efter natten, men samtidigt var det ju inte jättebra med tanke på att rutinerna rubbades. Allt har skett ungefär två timmar senare än det brukar idag. 

Trots att jag var trött så kände jag att jag ville komma ut en liten sväng. Jag försökte få tag på min syster flera gånger, men hon svarade inte. Sen ringde Ebbe och frågade om vi ville följa med till Slagsta Glass, så det gjorde vi. Det var skönt att komma ut en liten stund. Vanligtvis gillar jag inte att åka buss med barnvagn, men nu när det är sommarlov för alla skolor är det ju inte så mycket folk på bussarna så det kändes ändå hyfsat bra. 

Kvällen har varit ganska lugn. Nessa har badat. Vi har sjungit och dansat till smurfarna. Vi har lekt och bara haft det bra. Hon blev lite gnällig på kvällen och jag tänkte att det säkert var för tidigt för henne att somna med tanke på hur uppskjutet allt blev idag. Jag hade rätt! Men istället för att gnälla så satt hon snällt i min famn och tittade på rederiet. 

Jag började märka att hon blev lite tröttare. Jag försökte få henne att somna i famnen, men hon bara skrek så det gick inte. Tillslut la jag ner henne i hennes säng för att gå ut och ta en liten rökpaus. När jag kom in igen så hade hon somnat. Hon var nog ganska trött stackarn. Det är nog jag också. Jag insåg det inte förrän nu. Hon har i alla fall inte vaknat en enda gång sen hon somnade och hon har i alla fall sovit minst en timme. Så det känns som att den här natten förhoppningsvis blir bättre. 

Nu ska jag lägga mig i sängen och somna framför antingen nån serie eller en film. Det beror lite på vad som finns på tvn. Jag hoppas jag somnar snabbt. Jag behöver det. Imorgon kommer min älskade prins hem. Han sover hos sin farmor inatt..Det har känts sjukt ensamt att inte ha honom hemma. 

 
Till top