All About Arasen

Migrän

Det som kallas vardagen Permalink0
Jag skrev igår att migränen var på väg att ge sig.. Det skulle jag nog inte ha gjort för den vände under natten. Jag sov oerhört dåligt.. Jag vaknade med hemsk migrän igen. Jag kände ganska direkt att jag inte riktigt visste om jag orkade en dag till.. Så jag hörde av mig till Nessas gudmor och frågade om hon kunde ha nessa ett tag.. Det var en ren chansning för jag visste inte om hon jobbade idag eller inte. 

Som tur var kunde hon ta Nessa. Hon erbjöd sig till och med att ta henne över natten vilket jag inte tackade nej till.. Efter att hon hämtat Nessa tog jag ett bad. Sedan gick jag och la mig igen. Jag sov ungefär halva dagen.. Jag tror att klockan var runt tre när jag gick upp.. Alvin gick det ingen större nöd på. Han satt mest och lekte på sitt rum och min kärlek var ju ändå vaken.

På kvällen åkte Alvin iväg med sin mormor. Dom skulle gå på bio och se Dumma Mig 3. Alvin har velat se den ett tag nu. Det slutade med att även han sov borta. Fast han sov hos sin mormor då. Han blev helt överlycklig över det. Jag var ganska nöjd över att få bli barnledig också. Mest för att kunna ta det lugnt och låta migränen lägga sig ifred. 

Hela eftermiddagen har spenderats på soffan. Jag har haft så ont i huvudet och mått så illa att jag verkligen inte orkat göra något. Ett tag trodde jag nästan att jag skulle kräkas för att jag mådde så illa.. Efter mycket vila, lite mat och ännu mer vila så känns det faktiskt lite bättre.. Jag hoppas verkligen att det har försvunnit helt imorgon. 

Och tro nu inte att jag kommer vara vaken hela natten för att jag sov så länge idag. Jag är redan jättetrött och hör sängen ropa mitt namn.. Det ska bli så skönt att sova. Sömn är det allra bästa när jag har migrän..

 
Till top