All About Arasen

Balsam för själen

Det som kallas vardagen Permalink0
Idag har jag haft värsta lyxen och varit barnledig från att jag vaknade tills att jag somar. Min kärlek och jag bestämde oss för att dörren skulle vara stängd idag. Vi skulle inte göra något speciellt, inte ens gå till affären. Och oj så skönt det har varit. Jag bytte inte ens om från min pyjamas! Jag har gått i den hela dagen.

När vädret var som finast fick jag nästan dåligt samvete. Jag kände att jag borde gå ut och ta vara på det fina vädret. Jag kom dock inte på vad jag skulle kunna göra. Jag blev så stressad av att jag kände mig tvungen att gå ut att min kärlek sa åt mig att det var jättegrått och spöregnade. Även om jag kunde se att vädret var fint, kändes det ändå bra när han sa så. Bara för att jag har saknat fint väder så måste jag ju faktiskt inte gå ut. Speciellt inte om det gör mig stressad

Istället har jag njutit av vädret inomhus. Jag har kollat på serier som jag har missat flera avsnitt av.Vi har ätit middag på balkongen. Jag har haft musik i öronen och sjungit högt. Vi har kollat på film på balkongen och jag har tagit någon drink.

Dagen och speciellt kvällen har varit precis vad jag behövde. Jag vet inte om batterierna är helt laddade, men någorlunda i alla fall. Nu går det i ett i nästan två veckort så jag behövde verkligen en dag att göra absolut ingenting på. Imorgon ska jag inte göra jättemycket, på torsdag är jag upptagen i princip hela dagen, på fredag är det skolavslutning och Alvin kommer hem, lördag är det studenten osv osv..

Jag funderade ett tag på om jag skulle stanna uppe och se PLL som går inatt.. Det var så länge sen jag gjorde det. Det börjar om tio minuter. Och även om tanken är sjukt lockande, så tar nog tröttheten överhanden nu tror jag. PLL får jag se imorgon. Antingen innan Nessie kommer hem eller efter att hon har somnat. Det beror lite på hur dags hon kommer imorgon. Jag vet inte exakt tid än förutom att det är på förmiddagen. 

 
Till top