All About Arasen

Knasigt

Det som kallas vardagen Permalink0
Idag har inte alls varit min dag. Precis allt har gått knasigt. Idag känns verkligen som dagen gud glömde. Jag har dock varit på hyfsat humör hela dagen i alla fall.. 

Dagen började med en försovning. Jag sov dåligt inatt och det var inte bara för att jag la mig sent. När klockan ringde imorse sov jag så intensivt att jag inte hörde larmen. Alvin väckte mig kvart i nio och frågade när det var dags att gå till skolan. Han hade ätit frukost och klätt på sig. Jag är ganska glad över det då han börjar tio över åtta på måndagar. Det var längesen jag försov mig så mycket sist. 

Jag somnade om ganska snart efter att han gått. Och sen försov jag mig igen och vaknade fem i elva. Jag skulle träffa min kontaktperson vid elva. Jag ville åka och handla så vi åkte till Ica Maxi. Jag pantade lite flaskor för jag kände inte att jag ville ha massa pant så framme på torsdag när Alvin fyller och det kommer folk. Sen skulle vi ta varsin smörgås, men när jag såg att dagens mat var frukostkorv, pepparrotssås och potatis ville jag hellre ha det. Så det fick jag. Det var sjukt gott.

Jag handlade det jag skulle ha och lite till. Som alltid. När jag gick runt där fick jag se en kvinna som kändes väldigt bekant. Antingen ignorerade hon mig eller så kände hon inte igen mig. Jag vet inte. Jag stod en sekund och funderade på vem det var innan jag insåg. Det är en människa som jag verkligen inte tål (mitt ex mamma). Och poff sådär så kom samtalen som jag hade med henne för nästan två år sedan tillbaka. Jag tappade lite fokus, men bestämde mig för att synen av henne inte skulle förstöra min dag. Trots det har jag känt obehag hela dagen pga att jag såg henne. Mycket jobbiga minnen som drogs upp till ytan.

När jag kom hem tänkte jag städa, men jag hade ingen direkt energi till det. Så det gick inte så bra. Johan ringde och kom sedan ner med en byrå till Ness. När Alvin kom hem började jag städa lite. Mitt från ingenstans fick jag för mig att rensa en låda som jag har påsar i. Det är det enda som finns i den lådan. Platspåsar i alla storlekar. Jag satte mig på golvet och började rensa bort dom påsarna som var för små att ha som soppåsas. Jag la alla på golvet. Och mitt från ingenstans ser jag ett kryp! Ett äckligt kryp. Jag vet inte vad det var för något och jag vill inte veta! 

Jag skrek och sprang därifrån. Sedan mutade jag Alvin att ta rätt på påsarna för att jag inte vågade göra det själv. När det kommer till äckliga kryp är jag inte direkt modig, nej. När han var färdig (han dödade dessutom krypen han såg) så gick jag in på en gång och dammsög rent golvet. Jag ville inte se något äckligt haha.

Vi har även varit på utvecklingssamtal idag. Den nya läraren sa inte så mycket. Det var mest idioten som varit där sen tvåan började som pratade. Han som jag inte tål. Han sträckte fram handen för att hälsa när vi kom dit. Jag tog honom inte i handen. När han såg att jag hälsade på nya läraren sa han "men mig ville du inte hälsa på?" Jag svarade att jag inte hade lust med det efter vårat senaste samtal. Han verkade bli väldigt stött och sa "jag har ju ändå haft hand om er son i sju månader," Jag svarade inte på det. Jag kände bara att hans närvaro gjorde mig irriterad. Jag behöll lugnet under hela mötet i alla fall.

Hemma hade jag glömt brödet framme. Oscar hade hittat det och gnagt igenom påsen. Brödet hade börjat bli torrt och hela limpan var förstörd. Vi hade nog bara tagit typ 4-5 smörgåsar av det.. Sjukt onödigt. Jag tänkte ställa mig och laga mat, men Alvin fick för sig att han absolut inte skulle äta. Trots att han själv bestämt maten, så jag strundade i det helt enkelt. Varför ska jag laga mat som jag sen behöver kasta. Jag kände inte för att bråka om det idag heller för han var på lite trotsigt humör. Senare kom han ut till mig och sa "Stör mig inte! Jag tränar på att vara tonåring!" Jag hade inte pratat med honom på över en halvtimme då. Han var lite halvsur ända tills han somnade. 

Ness var vaken sent idag, men det gör inget för jag lyckades få henne att somna på eftermiddagen. Nu när alla sover (förutom jag) ska jag gå och lägga mig och be till alla olika gudar som finns att jag inte försover mig imorgon bitti.God natt

Till top