All About Arasen

En alldeles underbar dag

Det som kallas vardagen, Mat och Bak Permalink0
Idag har varit en superhärlig och helt underbar dag. Nästan allt har flytit på, det har väl varit några småsaker sådär, men på det stora hela så är jag oerhört nöjd med dagen. Och då har det egentligen bara varit en vanlig dag utan att vi gjort något speciellt.

Dagen började med att min kärlek vaknade ungefär samtidigt som mig (och med tanke på att jag skriver det kan ni förstå hur sällan det händer haha). Vi satt nära i soffan medan Nessa satt mellan oss och lekte lite. Supermysigt! Alvin kom över och min kärlek var tvungen att gå (han hade lite grejer att göra idag). Precis då fick vi veta att det brann i vårat hus! Först trodde vi att det brann i våran trapp, men det var den andra trappuppgången. Ändå i våran port. På vånging 6. Jag har ingen aning om någon kom till skada, men jag har förstått att det är ett kök som brunnit.

När allt lagt sig så var det dags att gå till affären. Jag väntade tills alla brandbilar och ledningsbilen var borta för att vara på den säkra sidan. Jag handlade ganska mycket och jag tackar vem som än kom på att ha en korg under vagnen. För det finns inte en chans att jag hade kunnat bära hem det där och dra barnvagnen samtidigt. Sjukt tungt blev det. 

När det var dags att börja med matlagningen upptäckte jag att jag köpt för lite grädde. Jag satt mitt uppe i att blanda ingredienserna (gjorde mozzarellabiffar) när jag kom på det. Nessa satt bredvid i sin stol och lekte. Potatisen stod redan på spisen. Jag hade verkligen ingen lust med att stänga av spisen, göra klart henne för att gå och lämna allt. Så jag bad Alvin gå åt mig. Det är första gången han har fått gå och handla själv.Han klarade det hur bra som helst. Jag fick kvitto och jämna pengar tillbaka. Och som om inte han hade varit duktig nog så startade han diskmaskinen också! Det gäller att ta vara på det medan han fortfarande vill hjälpa till.

Dagens höjdpunkt var nog ändå att Alvin betygsatte min mat. Biffarna fick 5 av 8 totalt, men det var inte riktigt hans smak. Såsen fick också 5 av 8 tror jag. Den var nog inte riktigt helt i hans smak ändå. Helheten fick 7 av 8 totalt. Förstår ni hur stort det här är för mig? På jättelänge har han inte velat äta här.. Han har sagt att min mat är äcklig och bara vägrat äta. Nu åt han till och med upp biffen! Jag är helt förvånad! Nessa åt hyfsat duktigt hon också faktiskt.

På kvällen skulle vi se Gladiatorerna. Alvin var dock väldigt mycket uppe i varv och lyssnade lite dåligt, men annars var det en väldigt fin kväll.. Nu sover båda barnen. Jag slötittar på film och tänker väl se om jag kan sova snart. Har haft väldigt mycket problem med sömnen de senaste dagarna. Det blir väl en ond cirkel. Jag kan inte sova för att jag mår dåligt - jag mår dåligt för att jag inte kan sova. Och så fortsätter det i oändlighet.

 
Till top