All About Arasen

Rörigt, intensivt och alldeles underbart!

Tankar och sånt Permalink0
Både igår och idag har mitt huvud varit otroligt rörigt. Igår blev Alvin hemskickad från skolan pga vissa omständigheter. Skolan fungerar inte för honom just nu. Jag spenderade flera timmar på förmiddagen med att bara prata i telefon. Så oerhört frustrerande när man ser (till viss del) vad som behövs göras och skolan faktiskt inte gör något åt det.

Johan kom över och vi pratade massor. Vi diskuterade fram och tillbaka och vi kom överrens om att det bästa var att hålla Alvin hemma idag. Skolan hade ju inte kommit på någon direkt plan för hur det skulle funka och då kändes det så osäkert att skicka dit honom. Jag vill ju att han ska få må bra! Och just nu är skolan en otrygg plats för honom. 

Alvin fick komma till mig redan igår. Vi hade en mysig liten stund på kvällen och vi pratade en hel del om skolan osv. Det märktes att han inte alls var på topp igår. Det gjorde så ont i mig och jag tyckte att skolan gjorde helt fel som skickade hem honom igår även om jag till viss del kan förstå. Jag lägger dock över ansvaret helt på skolan. Jag har bönat och bett dom om att göra något åt det här tidigare, men det har inte hänt något. Nu har det gått för långt och det är först då dom faktiskt gör något. Eller egentligen inte. Det är TREDJE gången just den här grejen händer. Denna gång var kanske lite värre då fler blev inblandade, men det är ändå helt sjukt att detta ens har kunnat hända tre gånger.

Idag kände jag att jag inte bara ville vara hemma. Det passade mig alldeles utmärkt att Alvin var hemma idag. Jag hade lite ärenden jag behövde göra och det var trevligt att inte behöva göra dom själv. Först gick vi ner till en fotobutik nere på stan för att framkalla lite bilder som jag ska ge till min morfars bror när jag åker dit. Medans vi väntade på att bilderna skulle bli klara gick vi runt lite på stan. Vi gick in på In & Finn och köpte en ram, vi gick till både BR och leklust för att Alvin skulle få visa allt han önskade sig, vi tog en fika på amarant och vi hann köpa några julklappar.

När vi var klara på stan så var det dags för nästa stopp. Då bar det av till hemköp för att hämta ut ett paket. I det paketet låg en.... julklapp! Haha.. Jag är tidig i år.. Jag är typ förvånad själv.. Jag är nog klar med hälften redan. Men i alla fall.. Vi var ute ganska länge.. Minst tre timmar. Vi gick massor. Inte en enda gång klagade Alvin även fast jag visste att han hade lika ont i fötterna som jag. Han tjatade inte om att få köpa massa grejer (även om jag köpte en tidning till honom och ett mjukdjur till Ness). Riktigt duktig var han och jag är superstolt över hur bra det gick.

På eftermiddagen skulle han träffa sin kontaktperson. Han var överlycklig när han skulle dit. Tyvärr kom han hem bara en timme senare med en ganska besviken min. Kontaktpersonens barn hade blivit sjukt så dom hade fått avsluta tidigare. Dom ska ses på söndag i stället. Och det var efter det som min superbraiga dag vände..

Jag insåg plötsligt att han kommer ha helg fyra dagar istället för två. Lyx kan man tycka. Men den lilla herren har så svårt att bara vara hemma. Han blir så intensiv och ska retas och provocera sin lillasyster. Han vill inte lyssna, äta eller nånting. Att få ner honom i varv var inte det lättaste, men tillslut gick det. Jag drog en stor lättans suck när jag tänkte på att han ska få gå till parken zoo med mormor imorgon. Utan mig. Alltså jag älskar den ungen mer än livet, men gud vet att han kan vara intensiv ibland.

Sen barnen somnade har jag typ halvdött i soffan. För trött för att ens orka ta mig till sängen. Att jag ens har orkat skriva allt detta är för mig ett under. Men under sker tydligen. Nu ska jag i alla fall lyfta min rumpa från soffan (och gissa vem som vaknade precis när den meningen skrevs *suck*). Jag hoppas att jag får sova snart i alla fall.. Godnatt så länge..
Rolig bild som jag tog på amarant när Alvin försökte få upp korken. Alvin åt princesstårta, nessa åt ostsmörgås och jag tog faktiskt bara en cola.
Till top