All About Arasen

50-års fest

Det som kallas vardagen Permalink0
Igår var jag på 50-års fest. Mamma fyllde ju nyligen och nu hade hon 50-års fest. Barnen var hos morfar och gudmor medans jag drack lite alkohol och agerade lekledare ihop med mamma.. Det sistnämnda behövdes verkligen för mamma var lite virrig. Hon hade så mycket som skulle göras..
 
Jag hade satt ihop ett litet frågequiz till gästerna. Det var bara frågor om mamma och frågorna var väldigt svåra. Det var mycket frågor om mammas barndom. Om saker som nästan ingen vet om mamma. Till exempel vem hennes första kärlek var och vad hennes smeknamn var när hon var liten. Otroligt roligt. De fick alternativ till varje fråga, men frågorna var så svåra så det var i princip bara att gissa på allting.  Jag hade även en utslagsfråga med. Den var nog svårast av alla. "Vilken tidpunkt är mamma född? Svaret ska anges i timmar och minuter." Min lillasyster vann. Hon och fyra andra hade fem rätt, men hon var närmast på tiden. Det kan kännas som att hon hade fördel med tanke på att hon är dotter, men hon kunde bara nån fråga och resten gissade hon på. 
 
Jag hjälpte även mamma med några av lekarna som hon fixat. Hela kvällen var jättetrevlig och mamma var supernöjd. Det är ju det viktigaste! Min syster verkade också ha väldigt roligt. Hon blev lite rund under fötterna som man säger. Hon hade brottningsmatch i köket med liillebror (hon förlorade ganska rejält när hon ramlade på rumpan av sig själv när hon skulle attackera honom), hon gav en lång kärleksförklaring åt mamma och hon var lite mer kärleksfull än vanligt. Det är första gången jag såg henne så. Det tyckte jag var roligt!
 
Idag vaknade jag tidigt. Jag tänkte först somna om, men jag valde att kolla på lite serier och bara göra ingenting en stund innan barnen kom hem istället. Det var superskönt, men jag har känt hela eftermiddagen nu att jag har varit trött så det blir nog en tidig kväll.. Börjar även känna mig lite smått täppt i näsan nu också, så jag skulle inte bli helt förvånad om jag vaknar upp sjuk imorgon..
 
 
Till top