All About Arasen

En briljant, men galen idé

Made by me Permalink0
Det har visst blivit ett litet avbrott här. Min mamma fyllde 50 år igår och jag hade inte råd att köpa något dyrt som jag först hade tänkt. Min första tanke var att jag skulle ta "kidnappa" henne och ta med henne till Mamma Mia show i stockholm eller vad det hette. Min andra tanke var att vi skulle åka på spa tillsammans och min tredje och sista tanke var en kryssning. Men allt blev för dyrt för mig.. 
 
Så för ungefär en vecka sen kom jag på en helt perfekt idé! 50 år är ju en ganska speciell summa att fylla. Och mamma är ju mamma liksom! Jag bestämde mig helt enkelt för att mamma skulle få hemgjorda paket. Och för att få det lite extra kul till 50-års dagen så skulle det vara 50 st paket. 
 
Jag var nog inte vid mina sinnens fulla bruk när jag bestämde mig för att det var just det som jag skulle göra. Jag tog mig verkligen vatten över huvudet att göra 50 diy på en vecka! Min kärlek fick hjälpa mig lite. Annars hade jag aldrig hunnit. Sömnen har blivit extremt lidande. Natten mellan sön-mån sov jag fyra timmar och natten mellan mån-tis blev det bara tre timmar. All ledig tid (som Nessa sovit eller inte varit hemma på) har gått till att göra alla saker. Därför har det inte heller funnits tid till att blogga. 
 
Men till min stora lättnad (och förvåning) så lyckades jag. Vi blev klara med alla paket och inslagningen precis innan vi blev hämtade igår och skulle åka till mamma. Min kärlek slog in sista paketet när jag och Alvin tog på oss ytterkläderna. Nessa var redan hos mamma och min kärlek kunde inte följa med. 
 
Mamma fick först en chock när hon såg allt jag hade med, men jag hade ett rim som jag ville läsa innan hon fick se vad jag hade med mig. När rimmet var läst fick hon börja ta emot paket. Hon fick pausa lite då och då för att hinna umgås lite med sina övriga gäster. Rimmet gick såhär:
 
Jag kunde inte ge dig vad jag ville 
Varken biljetter, kryssning eller en kille
50 år är en stor dag
Då får presenten inte alls vara vag
Du får inte ett rött hus med vitt staket
Istället får du 50 små hemgjorda paket
 
Mamma blev otroligt glad för allt hon fick. Bland annat gjorde jag stenkaktusar, en stressboll, ett förkläde, tavlor, bodyskrubb och massa annat. Jag planterade även lite frön och gjorde ett blomserarrangemang. Min kärlek gjorde lite matlådor, bakade bröd, marinerade fetaost m.m. 
 
Jag hade tänkt att jag ska lägga upp lite av grejerna då och då och berätta hur jag har gjort om någon skulle vilja prova. Dock är jag sämst, så jag har glömt ta bilder på många av grejerna och det jag tagit grejer på har jag bara kommit ihåg att göra när det är färdigt. Det är bara två av sakerna som jag faktiskt tagit steg-för-steg kort på. Men det får gå tänker jag.. Jag vet inte hur ofta det kommer upp.. Kanske en gång i veckan eller nåt sånt. 
 
 
Till top