All About Arasen

En lång dag på habiliteringen

Adhd/Autism Permalink0
idag har jag och mamma varit på habiliteringen för att lyssna på en föreläsning om Autism. Jag tror det var en föreläsning i alla fall.. Eller utbildning.. Jag minns inte. Hur som så höll den på hela dagen. Det började klockan nio imorse och slutade klockan fyra.. Men en timmes lunchavbrott också.
 
Det var oerhört intressant! Det var dock väldigt mycket information och dålig luft inne i lokalen. Jag höll på att somna några gånger. Och det var inte alls meningen! Det var nog den dåliga luften blandat med att bara sitta och lyssna som gjorde att jag höll på att somna. Jag hade väldigt svårt att koncentrera mig också så jag är väldigt glad över att mamma var med. På så sätt kan jag fråga henne om det är något jag undrar över. Jag antecknade lite, men jag tycker det är svårare att koncentrera mig på vad de säger om jag ska skriva samtidigt.
 
Vi fick dela in oss i mindre grupper vid två tillfällen. Det var väldigt nyttigt att höra andras erfarenheter och situationer. Det kändes dock inte som jag fick svar på de två frågorna jag mest av allt ville ha svar på. Så det var lite synd. Jag hade även på egen hand läst mig till mycket av den informationen som gavs. Jag är ändå glad att jag varit där. Lite nytt lärde jag mig säkert ändå.
 
Jag hade fått tillåtelse att ha Ness på dagis under tiden som jag var på habiliteringen. Det är den längsta dagen hon har gått på dagis. Jag förväntade mig en trött och grinig tjej, men hon var så glad. Det hade gått superbra hela dagen. En enorm lättnad att höra. När vi kom hem var hon fortfarande full med bus. 
 
Kvällen avslutades på bästa sätt med min prins bredvid mig i soffan och Star Wars på tvn. Vi såg The Last Jedi. Ingen av oss hade sett den än. Jag höll på att somna vid ett par tillfällen. Inte för att filmen var dålig (jag tyckte snarare att den var jättebra), men jag är så trött efter den här dagen. 
 
Jag tänker faktiskt redan slänga på något på tv nu. Något som jag kan slötitta lite på tills jag somnar. Det borde inte ta lång tid alls. Och sömn är något som jag känner att min kropp verkligen behöver just nu. Så det är väl lika bra att lyssna.. 
 
 
Till top