All About Arasen

Hur orkar man när man inte orkar?

Made by me, Tankar och sånt Permalink0
 Imorgon ska det bli så skönt med "vardag" och rutiner igen. Alvin är visserligen ledig, men det andra rullar på som det ska. Jag ska träffa boendestöd imorgon. Något som jag känner att jag verkligen behöver. Mest för att få träffa någon och prata. Att jag får saker uträttat samtidigt blir ju bara en bonus. 
 
Jag är så trött på högtider och speciella dagar osv. Vanligtvis älskar jag sånt. Födelsedagar, kalas, påsk, jul, halloween och allt annat.. Men nu.. nu har jag för lite energi för att orka engagera mig. Jag hade tänkt påskpyssla och påskpynta hemmet. Det blev inte av. Jag orkade helt enkelt inte. 
 
Jag är besviken på mig själv faktiskt. Besviken över att jag inte tar mig tid till att göra det jag mår bra av och tycker om. Men som sagt så orkar jag inte. Hur ska man orka göra de roliga sakerna när energin redan ligger på minus efter de tråkiga? 
 
Idag har jag iallafall gjort lite fast jag inte orkat. Och det var hur kul som helst. Fick lite hjälp av Alvin också. Långt ifrån färdig och jag kan inte riktigt visa upp det på bloggen än heller.. Jag lovar att det kommer komma.. När allt är färdigt och klart.
 
Det går aldrig att gissa vad jag har pysslat med idag va?
 
Till top