All About Arasen

Inte riktigt som väntat

Adhd/Autism, Det som kallas vardagen, Tankar och sånt Permalink0
Den här dagen skulle bli bra. Jag har gått och längtat efter den här dagen hela veckan. Jag och barnen skulle klippa oss och min kärlek var ledig.  Det är ju tyvärr väldigt sällan dom här dagarna som jag ser fram emot så mycket blir så bra som jag hoppas. 
 
Nessa fick ju feber igår. Imorse var det bara lite feber, men den försvann väldigt fort. Hon var dock grinigare än grinigast så jag visste inte hur det skulle bli med klippningen. Jag la henne för att sova middag, men precis när hon var på väg att somna så bajsade hon. Efter att jag bytt blöja ville hon inte lägga sig igen.  Hon sov ingenting innan vi åkte till frisören. 
 
Alvin klippte sig utan problem. Vi hade lite skilda åsikter om vilken frisyr han skulle ha. Han ville ha en frisyr som kräver att man måste fixa det varenda morgon. Jag vet att han inte kommer göra det själv och jag vet att jag inte skulle orka. Det var därför jag sa nej till den. Han blev nöjd ändå när han var färdig. Han blev jättefin! 
 
Sedan var det Nessas tur. Det gick så mycket bättre än jag förväntat mig. Hon rörde ju huvudet lite grann och så där, men hon satt ändå hyfsat still. Jag blev jätteförvånad. Till sist klippte jag mig. Jag blev också nöjd. Tanken var att vi skulle fika efteråt, men Nessie började bli supergnällig så vi åkte hem istället. 
 
Nessa somnade en stund i sin vagn och jag somnade visst en liten stund på soffan när Alvin var ute och spelade pokemon. Jag väckte Ness och ringde hem Alvin. Alvin fick hamburgare. Han har velat ha det i flera dagar så han blev superglad. Sedan ville han spela tvspel. När jag sa nej, så ville han inte riktigt lyssna. Vi bråkade inte. Han fick inget utbrott eller så, men det var en jobbig situation ändå. 
 
Jag la Ness för att hon var gnällig igen. Jag tänkte att hon kanske fortfarande var trött och ville sova. Det ville hon inte. Jag tog upp henne lagom tills Alvin skulle sova för att hon inte skulle störa honom. Då såg jag att hon hade vänt uppochned på madrassen och den låg inte som den skulle. Själv stod hon på själva botten av spjälsängen och var överlycklig över sin bedrift. Min kärlek fick fixa till det medan jag tog upp henne. 
 
Efter nån timme så märkte jag att han började bli trött. Så vi fixade en flaska och la henne.. Efter en stund hörde jag en konstig hostning. Tänkte att det är bäst att gå in och kolla så att hon inte kräkts bara. Jag tände lampan för jag trodde att det skulle bli svårt att hitta den eventuella fläcken. Hela jävla sängen. Överallt! Hela hon. Bara att ta upp henne och ge henne ett snabbt bad. Min kärlek fick bädda rent sängen (jättekul med tanke på att jag bytte sängkläder senast idag!). Sen la vi henne igen. Hon somnade hyfsat fort. 
 
Jag är ganska säler på att hon inte är magsjuk. 99% säker är jag. Antingen så hade hon för mycket mat i magen eller så fick hon massa slem som hon kräktes upp och så kom resten liksom med på köpet. Hon har inte kräkts nåt mer efter det. 
 
Min dag blev inte riktigt som jag hoppats som sagt. Myskvällen jag hoppades på hade jag ingen lust med längre. Vi såg nån film, men jag kände inte riktigt att jag fastnade. Jag var nog inte på humör för att titta på film helt enkelt. Jag skulle verkligen vilja lägga mig nu, men jag hör hur hon hostar i sömnen och jag kan inte slappna av. Inte en sekund. Jag spänner mig så jag får ont i ryggen. Jag somnar väl när jag somnar sen. Nåja, jag fick god mat idag. I alla fall något. 
 
 
Till top