All About Arasen

Kan det få vara över nu?

Det som kallas vardagen Permalink0
Inatt sover Alvin hos morfar och gudmor. Väldigt behövligt för mig! Jag har mått så fruktansvärt dåligt i min förkylning. Den har varit sjukt intensiv. Jag har sovit mycket för att ens orka med de enklaste sakerna. Så jag kände att jag behövde lite avlastning. Alvin fick avgöra vem som skulle sova borta och valde sig själv. 
 
Jag trodde att Nessa skulle vara hyfsat enkel att ha att göra med idag. Hon sov dock inte så mycket på dagis så hon var väldigt grinig ett bra tag efter att hon kom hem. Hon lugnade som tur var ner sig lite efter middagen. Mina knop idag har dock inte varit många. Jag sov under tiden som Nessa var på dagis. Jag t.o.m. försov mig en kvart till hämtningen. Jag vaknade inte av larmet. Resten av dagen har jag typ spenderat på soffan.
 
Vi åt lite rester idag för ingen av oss orkade laga mat. Jag har tydligen smittat min kärlek lite grann. Hoppas han inte blir värre, för tillfället är han inte sådär megaförkyld.  Vi var tvugna att tvätta idag, men jag orkade inte hänga tvätten så det fick min kärlek göra. Jag har verkligen haft pyttelite ork. 
 
När vi lagt Ness så ringde min syster och sa att hon var i närheten och frågade om hon kunde komma förbi. Jag sa att hon fick, men sa också att hon fick komma på egen risk eftersom jag är sjuk. Hon kom en liten stund. Vi sa inte sådär jättemycket, men det var ändå skönt att hon var här. Jag saknar min lillasyster.
 
Lite senare på kvällen kom en liten våg av energi. Jag kände att jag ville göra något. Så min kärlek och jag spelade Trivial Pursuit Harry Potter Edition som vi köpte i Stockholm när vi var och såg Thomas Järvheden. Det är nog egentligen bara en tilläggs del till TP, men det fanns instruktioner för hur man spelar utan spelplan och brickor också. Det var roligt, men min hjärna ville inte riktigt samarbeta med mig så jag förlorade. 
 
Jag känner mig lite bättre nu faktiskt. Nu lär jag väl må skit imorgon för att jag skriver så. Men nu på kvällen har jag kännt mig piggare och piggare i huvudet. Nu är det mest bara näsan som jäklas med mig. Och den förbaskade hostan..  Det är nog all sömn som jag har fått. Jag har som jag skrev sovit så mycket jag kunnat. Har ju inte orkat göra så mycket annat visserligen. 
 
Nu ska jag faktiskt sova igen. Det är hög tid för det och jag är trött.. Vi har startat Marie Antoinette för  en stund sedan och den går fortfarande, så jag somnar nog framför den. Jag har ju vanligtvis svårt att somna framför filmer, men den här har jag sett sååå många gånger att jag nästan kan den utan och innan. 
 
Imorgon ser jag fram emot att få vara pigg (förhoppningsvis). Och att få lite gjort här hemma. Så det håller vi tummarna för. Jag vill att den här intensiva förkylningen ska vara kort och gå över nu. Godnatt och sov så sött där ute..
 
Roade mig själv på balkongen tidigare idag med att göra en liten skuggfigur som jag tyckte såg ut som en krokodil.. Så kul kan man ha när man är sjuk..
Till top