All About Arasen

Omorganisering

Made by me Permalink0
Gissa vem som vaknade upp tokförkyld imorse? Nessa väckte mig först klockan tre inatt och då kände jag av det rejält. Jag hade så ont i halsen att jag knappt kunde svälja. Den kändes svullen och det kändes som den var stor som en tennisboll. När jag vaknade på morgonen hade jag fortfarande ont i halsen, men inte lika mycket.. Nu verkar halsen ha lugnat sig lite grann. Jag drack lite te för att lugna ned det lite. Däremot känns det som näsan har blivit värre och febern har dykt upp.. Mindre roligt
 
Jag hade först tänkt att sova medan barnen är på dagis/skola, men jag skulle iväg på ett möte vid 11 så det gick inte. Jag ringde för att kolla om Alvin skulle med på mötet för jag hade inte fått någon information (mötet var på bup). Jag kan ju säga att det var bra att jag ringde och frågade för det visade sig att mötet jag hade var ett telefonmöte. Jag ville ändå inte sova eftersom mötet fortfarande var klockan 11. Det är inte jättekul att ha möte när man är precis nyvaken.
 
Så jag bestämde mig för att ställa mina pysselgrejer till rätta. Igår kväll började jag och min kärlek göra i ordning ett skåp i köket till just det ändamålet. Men eftersom jag började må lite dåligt igår kväll så orkade jag inte fortsätta. Egentligen orkade jag inte nu heller. Jag gjorde det mest för att inte somna i väntatn på att telefonen skulle ringa. Jag hann klart sen i alla fall. Allt fick plats, men det blev mindre plats över i skåpen än jag räknat med. Och ändå tycker jag inte att jag har så mycket? Det blev någorlunda ordning i alla fall..
 
 
Vänster översta hyllan: målargrejer (penslar, canvas, färg osv)
Vänster mellanhyllan: småplock (toarullar, klistermärken, kottar, piprensare osv)
Vänser nedersta hyllan: Saker som jag vill göra något av (stenar, flaskor, pringlesrör osv) och lite smått som inte fick plats på mellanhyllan.
Höger sidofack: Papper (färgat, mönstrat, tjockare, tunnare, silkespapper osv)
Höger översta hyllan: Redskap (limpistol, tejp, lamineringsmaskin, linjal osv)
Höger nedersta hyllan: Tyg (Stuvbitar, filt, kökshanddukar som ska få nytt liv osv)
 
Jag är ganska nöjd med det jag har.. Men det finns några saker som jag verkligen känner att jag saknar. Jag har varken hålslagare eller häftapparat! Båda känns väldigt viktiga för mig att ha. Jag har saknat båda flertalet gånger. Jag skulle också vilja ha en sån där maskin som skär papper rakt (vet inte vad den heter). Det finns massor mer som jag vill ha såklart och allteftersom jag har råd så kommer jag köpa på mig mer. 
Till top