All About Arasen

Beautiful Chaos

Made by me Permalink0
Idag hade jag bestämt mig för pyssel. Prio ett var en present till min kärlek som han ska få på alla hjärtans dag. Vad det är kan jag inte visa just nu. Det har hänt att han har gått in här och läst förut och jag vill inte riskera att han ska se vad det är innan. 
 
Efteråt drog jag fram lite målargrejer. Netto hade tomma canvastavlor och hobbyfärg denna vecka, så jag passade på att köpa lite imorse. Jag har nog aldrig målat en canvas förut, så jag tänkte att det kunde vara kul att prova. 
 
Den ena tavlan gjorde jag till Alvin. Jag vet inte om jag bara ska hänga in den i hans rum så att den är här när han kommer eller om han ska få den i födelsedagspresent... Det återstår att se. Jag tror han blev glad i alla fall.. Jag använde tejp för att få bokstaven rak. Jag blev väldigt nöjd faktiskt. Nöjdare än jag trodde att jag skulle bli.
 
Den andra tavlan kände jag att jag bara ville måla utan att tänka. Sagt och gjort. Jag tog färgerna som tilltalade mig för stunden och satte mig och bara duttade på. Lite streck här och där. Verkligen en "in the moment" tavla.. När jag tittar på den såhär i efterhand tycker jag att den är sjukt ful. Men jag totalt ÄLSKAR den! Det känns verkligen som den får fram det som finns inuti mig just nu. Det guldiga och silvriga är min lycka, min familj, mina glädjeämnen och allt som jag älskar och det svarta föreställer allt kaos. Kaoset försöker ibland ta över, som på tavlan.. Men det guld/silvriga skiner fortfarande igenom.  Svårt att förklara vad jag menar.. Jag kommer nog defenitivt hänga upp den..
 
Det roligaste med dessa två tavlor är att jag har målat dom med något man vanligtvis inte målar tavlor med. Jag kände ganska snabbt att jag ville måla med en svamp för att få lite roligare effekt än penseldrag. Jag hittade ingen svamp hemma (hur kan jag inte ha de?). Jag funderade ett tag på vad jag skulle använda istället.. Efter ett tag kom jag på det. Tamponger! Så det är vad jag har använt och duttat/målat med...Det finns säkert någon som har målat med tamponger förut, men jag har aldrig hört talas om det i alla fall.. Så jag tyckte det var lite roligt,.
 
 
Till top