All About Arasen

Bildbomb

Det som kallas vardagen Permalink0
Som utlovat tänker jag visa bilder från mitt "hemliga projekt". Jag hann klart tills Alvin kom hem! Tack och lov! Det kändes så skönt. Och han blev så nöjd.. Han verkar inte sakna något av allt jag tagit bort heller. Mitt projekt var alltså att rensa och möblera Alvins rum. Jag blev riktigt nöjd med resultatet faktiskt. Tanken var att göra rummet mer lättstädat och göra det lite mer avskalat så att det tex ska bli lättare att somna osv. 
 
Jag glömde såklart att ta förebilder, men ni får helt enkelt tro mig när jag säger att det var en enda röra. Grejer överallt och lego på hela golvet i princip.. Superkaos. Men nu har jag tagit bort alla små figurer, alla bilar och allting annat som jag vet att han inte leker med, men som han vägrat att släppa.. Han har fått en ny legolåda för den gamla var för liten, en ny lampa, nya gardiner och en ny säng. Nu saknas bara en matta..
 
Rummet som det ser ut nu när man kommer in..
 Sängen
 Legohörnan. Legot var det som tog 4 timmar att rensa med hjälp av mamma. Vi tog bort andra leksaker som råkat åka ner i legolådan samt la alla gubbar i den lilla svarta korgen så att han ska kunna hitta dom lättare.
 Fixade ett skynke till Alvins garderob så ingen behöver kolla in där. Dörren som varit där tidigare är sönder. Var så duktig och försökte sy rakt och allting. Bara för att lyckas hänga upp det snett.. Såg det inte förrän efteråt.
 
 Bokhyllan la jag ner så att han kan ställa legobyggen på den istället för att dom ska ligga över hela golvet. Inuti finns det plats för böcker, spel och ytterst lite småsaker. I den ena svarta korgen ligger legobeskrivningar, i korg nummer två ligger kulor och annat smått och i korg nummer tre ligger delar till ett lasersvärd.
 
 Nya lampan.. Dödsstjärnan från Star Wars
 
 Skrivbordet med pennor och allt. I lådan ligger även block och sånt..
 
Plus en ny tavla som jag målade igår. Den kanske inte är perfekt, men Alvin älskade den! 
 
Nu ska jag sova, för det blev inte många timmar inatt heller. Har inte haft tid att vila eller något på dagen heller.. Först skulle rummet göras klart, sen skulle det städas, handlas, lagas mat och baka. Och sen städa lite till efter att Ness härjat fram massa saker.. 
Till top