All About Arasen

Från glädje till mörker

Tankar och sånt Permalink1
Idag har jag haft möte på morgonen med min kontaktperson på boendestöd. Vilken tid det har tagit innan det kom igång på riktigt. Först fick jag vänta i typ två eller tre månader för att dom ens skulle höra av sig (pga väntetid). Och sen när vi skulle ha första mötet så var barnen magsjuka (då runt lucia). Hade ett möte för typ en månad sen. Då var min kontaktperson sjuk och en annan kom och informerade. Sen skulle jag träffa min kontaktperson och hon var sjuk osv. Förra veckan fick jag veta att hon blivit sjukskriven så jag skulle få en ny. 
 
Hon verkade trevlig i alla fall. Jag kände inte helt att vi klickade. Jag klickade mycket mer med den andra personen som var här först. Men det kanske kommer. Hon var som sagt trevlig i alla fall och det var inte så att jag inte gillade henne. Dessutom ingår dom i ett team, så när vi har börjat komma igång kommer dom variera vilka personer som kommer till mig. 
 
Jag blev lite orolig för att jag kanske kommer bli för stressad och därmed inte klara av att träffa dom. Min kontaktperson sa nämnligen att vi bara har ett timme i veckan att ses på. Det dom ska hjälpa mig är handling och att göra matlådor. Jag ska dessutom ta promenad i samband med att jag handlar. Hur ska jag kunna hinna göra någonting? Hon skulle kolla om jag eventuellt kunde få en dag till i veckan.. Men jag vet inte.. En timme känns väldigt kort och stressigt. Då måste jag veta exakt vad som ska handlas innan, det får inte vara någon längre kö i affären och ingenting får gå fel på vägen. 
 
Hela dagen har jag hakat upp mig på att det bara är en timme.. Förut var jag glad och såg verkligen fram emot att få komma igång med boendestöd, men nu känns det bara som ett stort mörker med massa ångest. Jag vill inte att det ska bli onsdag igen för jag vill verkligen inte. 
 
Jag har försökt distrahera tankarna med lite bakning. Chokladcupcakes med vaniljfrosting blev det idag. Mycket gott.. Lite grön karamellfärg för att piffa till lite grann. Jag använde en ny tyll idag som jag tyckte blev väldigt fint resultat av. Det är första gången jag provade den.
 
 
#1 - - Anna :

Varför har du boendestöd?

Svar: för att komma igång med promenader, handling och matlådor :)
aboutarasen.blogg.se

Till top