All About Arasen

Kaos, gnäll och matmisstag

Adhd/Autism, Det som kallas vardagen, Tankar och sånt Permalink0
Å herre min jag vet inte vad vilken dag det har varit idag. Hade jag vetat att den skulle bli som den blev hade jag nog nästan inte klivit upp ur sängen.. Från att känna att det var världens mest lunga och tråkiga dag till att allt ska hända precis samtidigt.
 
Idag fick Alvin komma hem igen. Fast det egentligen inte är min vecka, men det var mitt beslut och jag står fast vid det. Omständigheterna varför han är hos mig just nu vill jag inte ta här.. Men han hade i alla fall en väldigt dålig dag. Och det fick jag ju så klart ta itu med hemma också. Det märktes ganska tydligt att han försökte trotsa och allt sånt, men jag körde lågaffektivt bemötande och höll på våra regler och rutiner. Och han insåg ganska snabbt att det bara var att lyssna.. 
 
Min kärlek är sjuk och har sovit mest hela dagen. Han har nästan tappat rösten och kan knappt äta för att han har så ont i munnen/halsen. Jag hade verkligen sett fram emot att han skulle vara ledig idag, men han har behövt sova och ta det lugnt så det har han fått göra.. Samtidigt har Nessie inte alls varit på bra humör. Supergnällig och allt vad det innebär.. Hon har väl känt av stämningen här hemma gissar jag på..
 
Allt kändes bara kaos och jag orkade verkligen inte ställa mig och laga mat.. Så jag bestämde mig för att vi skulle äta pizza idag. Oerhört dumt beslut eftersom jag egenltigen inte har råd. Men jag tänkte "fuck it, det löser sig". Åh vad jag ångrar mig nu! Först  funkade inte appen, så jag var tvungen att ta fram datorn och beställa därifrån.. 90 minuters väntetid på maten. Sen var maten ca 20-25 minuter sen. Min kärlek kunde ju knappt äta (men han har kämpat och fått i sig en del ändå), till mig missade dom att pizzasalladen skulle med och till Alvin gjorde dom hela pizzan fel. Så han tog bara någon tugga.. Var så frustrerad och irriterad att jag inte ens orkade ringa.. Får se om jag orkar imorgon. Så dom i alla fall får veta att dom gjorde fel. 
 
Nu sover i alla fall båda barnen sen ett tag tillbaka. Jag kollar på RuPaul, men snart blir det nog sängen faktiskt. Känner att jag vill att den här dagen ska vara över, men samtidigt har jag en sjukt jobbig dag framför mig imorgon som jag inte alls ser fram emot. 
Till top