All About Arasen

När allt rasar samman

Adhd/Autism, Tankar och sånt Permalink0
Jag sitter här ikväll och försöker varva ner eller nåt framför mitt favoritprogram för tillfället (RuPaul såklart!)Jag har haft två riktiga skitdagar och jag försöker drömma mig bort.. Eller sluta tänka för ett litet tag i alla fall... 
 
Igår rasade hela min värld samman. Anledningen har jag inte riktigt lust att ta upp här, men vi kan väl ganska lungt säga att jag mådde skit hela dagen. Innan jag la mig så intalade jag dock mig själv att imorgon är en ny dag och då tar vi nya tag och går vidare. That didn't happen... Jag vaknade imorse. Jag mådde fortfarande skit. Situationen har inte magiskt förändrats över natten. Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra åt det här problemet som dök upp och fick mig att tappa all energi.
 
Och jag antar att det kanske har varit lite extra jobbigt med Alvin idag med tanke på hur jag har mått.. Alvin har inte haft en bra dag. Och han har inte varit rädd för att visa det. För tillfället är Alvin mellan medeciner. Och det funkar inte. Jag var ganska emot medecin innan vi provade den förra, men jag känner nu att det var nog en del skillnad ändå.. Jag säger inte att jag vill att han ska ta den förra medecinen för den funkade inte heller, men om den här veckan fortsätter i samma spår så kommer jag vara gråhårig om ett par dagar.
 
För Alvins del så började dagen fel. Jag vet inte riktigt varför. Jag har frågat, men inte fått något svar. Jag skulle träffa boendestöd på förmiddagen så jag tänkte att han kunde få spela lite PS4 under tiden. Egentligen är hans tid slut för veckan redan, men jag tänkte att han kunde få lite extra.. Det kändes som ett slag i ansiktet när han inte fick spela mer sen. Han blev jättesur på mig och han har varit dryg och grinig hela dagen. Han har gått runt och sagt jättehemska saker som jag inte ens vill skriva. 
 
Det var inte förrän runt sju på kvällen som han blev på bättre humör. Då åt han äntligen någonting (efter att ha vägrat ett bra tag) och sen var han helt underbar fram till läggdags. Han gick och la sig utan problem också.. Men alltså...Det är ju ett under att vi har överlevt den här dagen känner jag. 
 
Dagens positiva är i alla fall att Nessa har varit på bra humör, vi hade lite besök av min kärleks familj och det var trevligt, jag fick ringa och prata av mig hos barnens gudmor och min kärlek har varit helt underbar. Jag förstår inte hur jag kan ha hittat någon som är så förstående och så fantastisk. 
Till top