All About Arasen

Precis som Askungen

Det som kallas vardagen Permalink1
Åh vilken underbar födelsedag jag hade igår! Jag är så nöjd! Jag fick presenter som jag verkligen ville ha och behöver! Min kärlek gjorde en superdupergod smörgåstårta åt mig och jag hade bakat lite cupcakes. Vi blev inte så många under dagen, men det var ändå ganska skönt för alla kom nästan samtidigt.  Det fick ju bli så eftersom jag ville hinna träffa alla..
 
Alla gick mycket tidigare än jag väntat, så jag hann ta ett låååångt bad istället för en snabb dusch. Så skönt! Precis sådär härligt avslappnande som ett bad ska vara. Jag kollade på ett avsnitt av RuPauls Dragrace innan jag fixade mig. Jag tände lite ljus överallt innan jag väntade på att mina tjejer skulle komma. 
 
Först kom Lilith och inte långt därefter kom Hawaii.. Vi snackade lite innan det var dags att sätta sig vid matbordet. Till förrätt fick vi toast med skinka och fetaost (såååå sjukt gott!!) och till varmrätt blev det rullader gjorda på fläskkotletter, hasselbackspotatis, sås och sallad. Alltså jag blev så mätt! Det var så gott! Jag älskar min pojkväns matlagning! Jag är så nöjd att han kunde ta ledigt från jobbet och laga maten åt mig.
 
Vi satte oss i soffan med drinkar och pratade och hade oss innan sällskapsspelet åkte fram. Vi bestämde oss för #opassande. Passande (haha) nog så spelade jag det förra året när jag firade mig också, men den här gången var så mycket roligare. Det blev så mycket mer utflippade meningar och jag skrattade så jag grät och slutade nästan andas ett par gånger. 
 
Festen var, precis som Askungens fantastiska kväll, över vid midnatt. Jag tyckte det kändes lite tråkigt eftersom det var såååå länge sen jag fick umgås med dom. Men all good things must come to an end.. Jag tvingade min kärlek att kolla på två avsnitt av RuPauls Dragrace med mig innan jag ville lägga mig. Jag hade tänkt somna på en gång, men vi råkade påbörja en diskussion och sen helt plötsligt pratade vi om allt och inget. Och det var så underbart! Det var jättelängesen vi gjorde så.
 
Vi pratade om framtiden, vi pratade om våra olikheter och massa annat. Det känns som att vi kanske fick lite mer förståelse.. Eller ja, han fick nog mer förståelse för mig. Varför jag kan vara på ett visst sätt ibland. Och det var skönt. Det kändes också skönt att prata om vissa saker och veta att vi faktiskt står på samma sida. Ibland hinner vi ju inte riktigt prata med varanda eftersom vi springer om varandra så mycket. 
 
När vi slutade prata och sa godnatt somnade jag nog på mindre än fem sekunder. Jag minns ingenting efter att jag sa godnatt... När jag vaknade imorse kände jag att jag bara ville göra en enda sak. Ligga i soffan, slökolla på RuPauls Dragrace (jag är helt fast för det där programmet) och äta godis. Det var bara två problem med det. Den ena var att jag var tvungen att ta ut lite grejer som jag ställt i Nessas rum. Det hade varit i vägen så jag ställde bara in det igår och sen kom man inte ens fram till hennes säng. Och det andra problemet var att jag inte hade godis hemma. 
 
Jag klädde på mig nästan direkt och gick till affären för att köpa godis. Som tur var så fick jag choklad igår av min brors tjej så jag kunde dämpa lite av begäret innan jag gick. När jag kom hem igen så fixade jag Ness rum. Jag hann se ett avsnitt av RuPauls Dragrace innan barnen kom hem. Sen fick jag inte ha tvn något mer för Alvin ville spela Ps4 medan Nessa sov. 
 
Resterande dag har varit bra. Barnen har varit högljudda som bara fan, men dom har lyssnat hyfsat bra faktiskt. Alvin bestämde tacos till middag. Jag orkade inte fixa, men min kärlek gjorde det innan han gick till jobbet. När Nessa lagt sig så satte jag mig i soffan och kollade på film och sen drog tiden iväg och nu var det visst läggdags för ett tag sen. Ändå väldigt nöjd med både gårdagen och idag. Har inte varit bakis alls idag. Inget illamående och ingen huvudvärk.. Lite trött bara, men annars mådde jag jättebra. 
 
#1 - - Lilith - Livet efter Borderline:

Åh det var så fantastiskt kul. Det måste vi göra om snart! ❤️

Till top