All About Arasen

Pyssel och Beck.... Eller?

Det som kallas vardagen, Made by me Permalink0
Ikväll hade jag bestämt mig för två saker. Jag skulle pyssla och jag skulle se nya Beck. Min mage har ju krånglat lite de senaste dagarna och det har ju gjort att jag inte känt mig så pigg.. Så det tog ett tag för mig att komma igång. Jag vet att jag älskar att pyssla, men just det här med att komma igång kan ju vara lite jobbigt när man inte mår helt bra. 
 
Jag tog i alla fall fram alla pysselgrejer efter om och men. Jag tog fram choklad och cola. Jag ställde undan datorn och startade Beck. Två minuter hann gå innan Nessa vaknade. Om ens det, jag vet inte. Filmen visade fortfarande medverkande skådisar osv när jag pausade för att ta upp henne. 
 
Jag trodde först att hon vaknade för att hon var hungrig, men så fort jag tog upp henne började hon skrika ännu mer. Jag insåg att hon inte varit helt vaken när jag tog upp henne. Hon hade gråtit/skrikit i sömnen. Tänkte att hon kanske bajsat, så jag bytte blöja. Inget bajs. Återgick en kort stund till tanken om hunger, men jag såg på henne att hon hade ont. Provade ge en flaska, men hon ville inte ha. Började fundera på om det var tänder och började ge lite Alvedon. 
 
Nessa började prutta. Såna där pruttar som man nästan hör på att dom gör ont. Så jag började massera magen på henne lite. Och då blev hon lite lugnare. Så magknip med andra ord. Efter att jag hittat källan, gett henne alvedon, masserat magen och vaggat henne en stund somnade hon i min famn. Hon sov dock ganska oroligt så jag kunde inte röra mig. Jag försökte klia mig på axeln, men då vaknade hon och grät i panik igen. Så jag fick sitta med henne ganska länge tills hon sov bättre. Hon vaknade när jag skulle lägga ner henne i sängen igen, men som tur var så somnade hon om väldigt fort. Hon har sovit sen dess, så jag hoppas för hennes skull (lite min, men mest hennes) att hon får sova inatt..
 
Jag påbörjade mitt pyssel. Innan jag visste ordet av var filmen slut och jag kände mig jättetrött.. Jag hade inte räknat med att bli klar med mitt pyssel idag. Men jag trodde nog att jag skulle ha kommit lite längre än att klippa i en kartong. För det är typ allt jag har hunnit. Jag har klippt ur två siffror ur en kartong. Siffror som inte ens blev speciellt fina. Ettan blev okej och den är jag hyfsat nöjd med. Den är lite ojämn, men det kommer inte att synas. Nollan däremot är en katastrof. Jag vet inte om den går att rädda eller om jag måste göra en ny och klippa ut. Det ska bilda siffran 10 och bli en dekoration till Alvins kalas i Mars. 
 
Man kan ju tro att klippa i kartong ska vara ganska enkelt. Jag använde först min hobbykniv eftersom jag tänkte att det är enklast att använda den om jag vill att det ska vara rakt. Kartongen jag använde var en sån där som man får Cola-burkar i. Borde ju inte vara något problem tyckte jag, men det gick inte igenom. Kniven är dessutom ganska vass, så den var inte problemet. Jag var tvungen att trycka ganska hårt för att det skulle gå helt igenom. Jag fick ont i fingret av det och bestämde mig för att använda sax istället.. En mindre vass sax.. Så resultatet blev inte så bra. 
 
Nu tänker jag lägga mig i alla fall.. Får se om jag hinner göra något imorgon istället.. Jag är så besviken över att jag inte hann mer, men vad ska man göra? Nu är  det ju sent och jag är trött..  Jaja, jag fick ju se nya Beck i alla fall..
Till top