All About Arasen

Till vilken nytta?

Det som kallas vardagen, IBS, Tankar och sånt Permalink0
Idag har jag kämpat som ett djur! Jag har städat trots att jag sovit lite och trots att jag inte mår helt bra. Magkramperna är fortfarande ett faktum och raparna är tillbaka. Konstigt med tanke på att jag aldrig någonsin haft det så tätt förut. Men men.. Städade gjorde jag ändå. 
 
Om man skulle gå en rundtur i min lägenhet nu för att se hur fint det är... då skulle man bli besviken. För det syns inte alls. Köket som var så fint är nu fullt med disk efter middagen. Vardagsrummet har härjats av Nessa. Känns typ sjukt ovärt att ha städat idag trots att jag mådde skit när det inte ens syns.
 
Jag hängde upp mina nya gardiner idag också. Alltid något. Jag tycker nog att dom blev lite mörka, men det kanske inte gör så mycket? Jag gillar färgen ändå. Det får i alla fall vara så. Nu orkar jag inte byta mer. Det här är liksom tredje gardninen på två månader. Och innan det har jag haft samma julgardiner året om sen jag flyttade in. Så nu får det vara..
 
Kvällen har varit lugn. Barnen la sig utan större problem. Jag fick ta ett bad och sen tog jag även en ansiktsmask. Har kollat lite på lost girl med min kärlek. Men nu börjar jag bli trött faktiskt. Hade velat sova middag idag, men det hanns inte riktigt med. Hoppas på att hon inte vaknar inatt igen. 
 
Imorgon är det upp med tuppen. Alvin ska till skolan och Nessa ska till dagis. Från och med imorgon kommer hon att gå fem dagar i veckan istället för tre. Egentligen skulle jag ha träffat en bekant imorgon under tiden som Nessa var på dagis, men hennes son fick feber idag så vi fick ställa in. Ganska skönt med tanke på att raparna är tillbaka och jag inte vet hur jag mår imorgon. 
 
Jag tänker i alla fall inte komma på några sista minuten planer som att pyssla eller så. Det slog ju tillbaka sist. Jag får se vad jag känner för imorgon helt enkelt. Vill jag städa så städar jag, vill jag pyssla så pysslar jag och vill ja sova så sover jag. Imorgon tänker jag lyssna på min kropp och ge den vad den behöver under tiden som barnen inte är hemma.
 
 
Till top