All About Arasen

En chill dag

Det som kallas vardagen Permalink0
Jag försökte blogga igår, men jag satt bara och stirrade på skärmen och inga ord kom fram. Totalt blockerad. Inte för att det inte händer något i mitt liv just nu. För det känns som det händer grejer hela tiden. Men det kanske är just för att det händer grejer hela tiden som jag känner mig blockerad. 
 
Nåja. Idag har varit en hyfsat bra dag i alla fall. Dagen började inte så bra och jag kände inte alls för att träffa min kontaktperson. Jag upptäckte att jag började försöka hitta på ursäkter för att slippa. Då insåg jag att det är precis just därför jag faktiskt måste gå ändå. Jag hade verkligen ingen riktig anledning till att inte träffa henne. Jag är så glad att jag gick emot min känsla. Det kändes så mycket bättre när jag faktiskt kom ut och träffade henne.
 
Först åkte vi till systembolaget för att jag tänkte att jag skulle handla lite. Jag kände mig dock lite stressad och hittade inte riktigt vad jag skulle ha så jag kom "bara" ut med två utav sex saker. Men som tur är så är det ett litet tag kvar tills jag fyller så jag hinner nog köpa det jag vill ha ändå. 
 
Sedan lunchade vi på Tuna Park. Jag brukar gilla att luncha där, men idag var maten typ kall. Det var gott ändå, men inte lika som det brukar vara så jag blev lite besviken. Jag hade tänkt att vi skulle åka på en gång efter maten, men vi gjorde ett stopp på BR också. Min kontaktperson skulle handla en grej där och jag snubblade över en sak som jag tänkt köpa till Alvin i present när han fyller. Presenten kostade 200 kr istället för 399 kr så det kändes smartast att köpa den på en gång. 
 
Jag hade tänkt hämta ut ett paket på vägen hem, men Ness var så trött så vi åkte raka vägen hem istället så hon kunde sova. Jag kollade på en halvdålig film under tiden som Ness sov och letade inspiration till Alvins kalas. Av någon anledning känns det här kalaset så mycket svårare än alla andra. Jag vet inte varför. Det kanske finns för mycket inspiration att hämta ifrån?
 
I alla fall. När Ness vaknade så gick vi och handlade. Sen dess har vi bara tagit det lugnt. Vi har kollat på Barnen i bullerbyn som omväxling. Ness verkade gillade det. Det gjorde mig glad för jag älskar Barnen i bullerbyn! Hon hade lite svårt att somna på kvällen, men hon sover nu. Jag har spenderat kvällen med att kolla ikapp alla mina serier som jag ligger efter i så nu är jag ikapp! Det känns så skönt! 
 
Planen inför imorgon är att försöka hämta ut det där paketet. Det är väl ungefär den enda planen jag har inför imorgon. Skulle behöva städa också, men det beror lite på om jag får för min bestämda unga dotter haha.. 
 
 
Till top