All About Arasen

Energinivå noll

Adhd/Autism, Tankar och sånt Permalink0
Alltså med tanke på hur bra gårdagen var är jag helt förvånad över hur konstig och jobbig den här dagen har varit. Det började redan imorse.  Det har hänt så mycket idag och den ena grejen hann knappt sluta innan nästa började.. Så sjukt. En del vill jag inte ta här, men det som har tagit mest energi är ändå min ögonsten. 
 
Hela tre utbrott har han hunnit med idag. Utbrottet imorse var det värsta. Han exploderade totalt och jag trodde att han skulle slå sönder hela sitt rum. Jag kände inte att jag ville gå in och säga nåt heller i rädsla av att det då skulle gå ut över mig. Jag pratade med honom om det efteråt istället. Jag gick in i hans rum och tittade när han inte såg. Till min förvåning verkade inget vara trasigt. Bara stökigt. 
 
Mittenutbrottet var ganska milt. Eller ja, det beror väl på vad man jämför med. Han skrek mest för att han var arg. Jag trodde han skulle väcka Nessa, men hon sov igenom allt som tur var.. Det tredje och sista utbrottet skedde precis vid läggdags. Han ville ju inte gå och lägga sig.  Jag kunde faktiskt lugna ner honom relativt fort. Men tiden det tog för honom att somna.. Oh my gosh! 
 
När klockan var tio slutade filmen som Alvin och jag såg. Det var då jag sa åt honom att lägga sig. Jag vet inte exakt på minuten vilken tid han somnade på sen, men det var nog mellan 00.30-00.45. Jag har haft sjukt svårt att koppla av efter det här.. Jag brukar ju vara uppe ganska sent, men de senaste dagarna har jag faktiskt lagt mig innan ett.. Så nu känns det nästan (för mig) sent att klockan är typ två.
 
Jag vet inte riktigt vad dom här utbrotten beror på. Det känns som att det kanske är för tidigt för medicinen att visa den typen av biverkningar? Mamma tänkte att det kanske inte är biverkningar, men på grund av medicinen ändå. Förändringen liksom. Och så kan det ju också vara. Vad det än beror på så känner jag mig helt slut i huvudet idag. Helst av allt skulle jag vilja krypa upp i en famn och sitta där med armar om mig hur länge som helst. Men det går ju inte. Inte nu i alla fall.. Inte ens en kram kan någon ge mig just nu. Ibland suger det att min kärlek jobbar dom här kassa tiderna. Samtidigt kan jag inte vänta uppe heller. Ibland sover han ju hemma och jag har ingen aning om var han tänker sova inatt.. 
 
Nu ska jag i alla fall plocka undan lite snabbt från vardagsrumsbordet. Skräp som Alvin har lämnat kvar. Hur mycket jag än ber eller tjatar så lyckas det inte hamna där det ska. Så jag får ta det för annars kommer det störa mig så mycket när jag vaknar imorgon. Efter att jag plockat så tänker jag gå ut och ta en cigg och sen krypa ner i sängen och låta mitt kedjetäcke omfamna mig. Hoppas på en så mycket bättre morgondag. Godnatt!
 
 
Till top