All About Arasen

Gick det inte lite väl fort?

Adhd/Autism Permalink0
Idag skulle Alvin och jag till Bup för att diskutera medecinering. Johan kunde inte följa med, så jag tog med mig mamma. Jag tänkte att det säkert är en hel del information och då är det bra om man är två så man kan komma ihåg tillsammans.. 
 
Jag trodde att informationsmötet skulle innebära att de gav information om olika medeciner och dess funktioner samt biverkningar. Så var det ju inte riktigt. Läkaren ställde lite hälsofrågor och sånt. Lite information om Concerta och biverkningar gavs och vips så börjar Alvin imorgon. Ingen tid att reflektera. Ingen tid att fundera om medecinering ens är något vi ville prova på. Pang, bom och så börjar vi imorgon.
 
Alvin tog det inte så bra. Beslutet togs för snabbt och han blev väldigt chockad. Jag hann ju inte riktigt förbereda honom om att det skulle hända så snart eftersom jag inte trodde det själv. Men han har nu accepterat att påbörja imorgon. Han har nog en del tankar och funderingar, men ingenting han vill prata om. 
 
Alvin lär nog inte ta medecinen med sån där glädje.. 
Till top