All About Arasen

Hur stolt kan man vara?

Adhd/Autism Permalink0
Idag är jag typ den stoltaste mamman ever! Alvin tyckte ju att det var lite jobbigt med en så stor hastig förändring.. MEN! Han var så duktig imorse! Han satte sig vid furkostbordet. Han pratade om hur nervös han var och hur jobbigt han tyckte att det var. Han var rädd för att inte kunna svälja tabletten på en gång osv. 
 
Alvin började att äta medan jag fyllde upp ett glas med vatten och la fram en tablett på bordet. Jag sa att han kunde ta den när han kände sig redo. Han stirrade på den under hela tiden och pratade om hur jobbigt han tyckte att det var. Sen mitt från ingenstans la han ner sin sked. Drack lite vatten. Tog sin tablett och svalde den med lite mer vatten. Den slank ner fint och på en gång. Sen fortsatte han äta lite till. Som om inget hade hänt. 
 
Jag valde att inte säga något och göra en stor grej av det förrän efter frukosten. Då passade jag på att berömma som aldrig förr.. Han blev så stolt för att han fixade det så bra (med all rätt så klart!) och han ville att jag skulle ringa och berätta det för alla.. 
 
Vi var ju även på ett till möte på BUP idag. Den här gången för att psykologen skulle förklara diagnoserna för Alvin. Han blev uttråkad fort och tyckte att hon pratade för mycket. Mötet var över hyfsat fort och sedan träffade min kontaktperson för lite fika. Jag tog en typ smörgåstårtebakelse eller vad man ska kalla det för.. Den var hyfsat okej, men för det priset borde den faktiskt ha varit mycket godare kan jag tycka. 
 
Resten av dagen har varit lugn. Jag har sovit middag och städat. Alvin och jag bestämde filmkväll och beställde kebab till.. Nu sover han sen ett tag tillbaka och jag kollar på criminal minds. Jag har inte märkt av några större märkbara biverkningar av medecinen än och inte heller någon förändring. Men så fort går det väl inte. Han har ju dessutom lägsta dosen. Måste komma ihåg att gå upp imorgon och sitta med vid frukosten. Jag brukar ju inte alltid sitta med när han äter frukost, men nu blir det nya rutiner.
 
 
Till top