All About Arasen

Inbillad sjukdom, möte och intressanta dokumentärer

Adhd/Autism, Det som kallas vardagen Permalink0
Det blev inget Criminal Minds idag. Det blev mycket som inte blev idag. Jag har haft mensvärken från helvetet och känt mig jättesjuk. Ni vet sådär riktigt förkyld så man vill lägga sig ner och dö typ. Så sjuk har jag känt mig idag. Fast utan några förkylningssymptom. Jag är bara så trött i kroppen. 
 
Jag hade möte idag efter att jag lämnade Nessa på dagis. Mötet var med boendestöd, men dom kom hem till mig och hade mötet (kan berätta mer om det vid ett senare tillfälle). Dom kom en kvart efter att jag hade lämnat Nessa på dagis. Och jag var så trött så jag kände att jag skiter i allt jag hade tänkt göra när hon var på dagis. Jag behöver sova. 
 
Jag tog en ipren och värmde en vetekudde och la mig i sängen. Ändå gjorde det så ont i magen att jag sov i typ fem minuter åt gången (jag vet för jag kollade på klockan varenda gång jag vaknade) bara.. Jag blev med andra ord inte speciellt utvilad av min powernap. Snarare tvärt om. Jag har gått och försökt göra småsaker under dagen, men jag har inte orkat. Tänkte jag skulle ta sista rycket nu ikväll, men jag har så svårt att hålla mina ögon öppna. Ness har dessutom varit väldigt gråtig nu på kvällen. Jag misstänker att det är effekt från sprutan hon fick förra veckan. De sa att det dröjer cirka en vecka innan eventuell feber och sånt kommer.. Ingen feber än så länge som tur är i alla fall..
 
Orkade inte starta Criminal Minds för jag vet att jag fastnar. Så jag kollade istället på två dokumentärer. Den ena om en sjukdom som en släkting till mig har haft och den andra om Autism. Den första gav mig mer om man säger så. Dokumentären om Autism handlade tydligen mer om barn med svårare Autism än vad Alvin har. Jag kände väl igen vissa saker, men inte speciellt mycket. Många av barnen i dokumentären klarade inte av att bo hemma eller så för att det var så svår Autism. Även om dokumentären var bra blev jag väl lite besviken eftersom den inte kunde ge mig så mycket. 
 
Nu ska jag lägga mig i sängen. Förhoppningsvis somnar jag på mindre än en sekund. Just nu känns det som det i alla fall.. Jag vet inte vad jag ska göra åt den här jäkla tröttheten. Blir tokig snart känns det som.
Till top