All About Arasen

Jag kom iväg!

Det som kallas vardagen, Shopaholic Permalink0
Idag skulle jag träffa min kurator. Jag har nojat i över en vecka utifall jag verkligen kommer komma iväg eller inte. Jag känner mig själv. Jag vet att jag sättar käppar i hjulet för mig själv så jag inte kommer iväg. Därför blev jag jätteglad när jag vaknade och kände mig sjukt pepp på att gå. 
 
Jag upptäckte dock att jag försovit mig. Insåg ganska snabbt att om jag skulle gå så skulle jag bli försenad. Vet jag att jag blir försenad så går jag inte. Och  jag kände verkligen att jag var tvungen att gå idag. Så jag ringde pappas fru och bad om skjuts. Hon var en ängel och ställde upp.. Jag blev så tacksam! Jag kom i tid dessutom! 
 
Min kurator var underbar idag. Hon ställer som vanligt helt rätt frågor. Det kändes mycket bättre när jag gick därifrån. Jag gick och köpte lite frukost på Amarant och sen gick jag ner på stan. Jag gick in i en butik som farmor tipsade mig om igår. Dom hade halva reapriset på allt i butiken (dom har typ gardiner och tyg osv). Jag har varit på jakt efter nya gardiner, så jag gick in och passade på nu när det var "billigt". 
 
Efter min lilla minishopping tog jag en promenad till min syster. Det är första gången jag är hemma hos henne. Vi pratade och umgicks lite och kollade på ett repotage från Uppdrag granskning. Väldigt intressant faktiskt. När hon skulle tvätta tyckte jag att det var dags att gå hem. Det känns som att jag inte har gjort annat än gått idag. 
 
Jag åt lite rester från gårdagen när min kärlek gick till jobbet. Jag har kollat på två filmer och ett avsnitt från en serie som kom ut idag. Nu kollar jag på ett inspelat avsnitt av så ska det låta. Med Schlagertema (ÄLSKA!)! Jag har typ inte gjort något vettigt alls sen jag kom hem, men det har varit såååå skönt! Imorgon blir det full rulle igen, så det gäller att passa på när man kan.
 
Äntligen har jag gardiner som matchar duken. Inte perfekt färgmatchning, men jag tycker det funkar ändå..
Till top