All About Arasen

Att vara sjuk när man har barn

Det som kallas vardagen Permalink0
Nu är det min tur att vara sjuk.. Eller ja, så sjuk som man nu får lov att vara när man har barn hemma.. Nessa mår fortfarande inte riktigt helt bra trots att hon inte haft feber sen i torsdags.. Och Alvin har nyligen fått ganska stora förändringar i sitt liv så han testar väldigt mycket just nu..
 
Som tur är kan jag ju vila på dagarna i alla fall. Fast idag kändes det som telefonen ringde hela tiden när jag försökte sova. Tänkte försöka ta en vilodag imorgon också. Jag hade ett möte som blev inställt och Nessa ska få gå till dagis.. Jag nästan längtar efter att barnen ska gå till skola och dagis så jag kan få vara sjuk ifred.. Nu sover dom visserligen, men jag kan fortfarande höra henne smågny i babymonitorn osv.. Vilket gör att jag inte kan koppla av helt. 
 
En biild som Alvin visade mig häromdagen.. Han hade hittat den å google.. Min lilla Indian ♥ Tänk att man kan göra så mycket och orka så mycket mer än man trodde för barnens skull..
Till top