All About Arasen

Som dag och natt

Adhd/Autism, Borderline/DBT, Det som kallas vardagen Permalink0
Idag har jag träffat en ny läkare. Skillnaden mellan den förra och den nya är som dag och natt.. Jag vågar nog påstå att den förra läkaren är den sämsta läkaren jag någonsin träffat och den nya är den bästa läkaren jag någonsin träffat.
 
Hon lyssnade verkligen! Det kändes som att hon såg vem jag var på något sätt. Som att hon kunde se på mig och veta precis hur det var utan att jag behövde förklara.. Hon var lite orolig för min hälsa för hon tyckte att jag såg väldigt blek ut. Men jag förklarade att jag brukar bli det när jag sover dåligt. Och gissa vem som vaknade inatt och gjorde så att jag sov dåligt? Nessa.. Hon har sovit hela nätter i ungefär en vecka, men det är klart hon ska vakna när natten till den dagen då jag har ett viktigt möte. 
 
Efter mötet åt jag frukost med min god man på stan och sedan gick vi i lite affärer. Vi köpte inget. Hon envisas med att köpa saker åt mig som jag behöver, men inte prioriterar till mig själv. I dagens fall var det en jacka. Jag har haft min i drygt fyra år tror jag, den är både för liten och trasig. Men den fyller fortfarande sin funktion så jag har inte tyckt att jag behöver en ny. Vi hittade i alla fall ingen jacka. Antingen så fanns det bara tunna vårjackor som jag skulle frysa ihjäl i eller så var jackorna inte i min stil. Jag är lite glad att vi inte hittade något. Jag får så dåligt samvete när hon spenderar pengar på mig. 
 
Resten av dagen har väl varit sådär skulle man kunna säga. Alvin har testat gränser till tusen. Han skulle ha träffat sin kontaktperson, men kontaktpersonen fick akuta förhinder och var tvungen att ställa in. Alvin har ju svårt när saker ändras i sista minuten sådär. Han blev väldigt besviken och sen var han i full gång med att testa.
 
Ingen blev nog gladare än jag när ungarna somnat. Jag ringde ett samtal och sedan tog jag en härlig dusch. Jag ringde mamma efter duschen och pratade lite med henne innan jag såg några avsnitt av Rederiet. Nu är det sängen som gäller.. Jag är trött efter dagen och längtar verkligen efter lite sömn.
Till top