All About Arasen

världens bästa mamma

Det som kallas vardagen Permalink0
Idag har Alvin haft kalas. Han bjöd fyra vänner, men bara två kunde komma. Filmkväll stod på schemat. Jag fixade tårta, massor med snacks, läsk och Star Wars. Det hela blev mycket lyckat om man frågar huvudpersonen.
 
Dom tittade på filmen och pratade samtidigt. Dom lekte med lasersvärden som jag gjort av ballonger. Dom åt av det goda jag ställt fram. Dom gick ut ett tag. Dom hade ballongkrig. Dom skrattade så mycket. Det var så underbart att se. De var bara tre killar, men det lät som om de var minst femton. 
 
För min del var det ganska skönt med kalaset. Det var så skönt att det inte alls var många barn. Det blev liksom inte utmattande som det har blivit tidigare. Alvin kändes inte lika osäker som han gjort tidigare heller. Det var nog bra för honom också att dom inte blev så många. 
 
Alvin var så uppspelt att han nästan inte ville gå och lägga sig. Tillslut la han sig ändå och jag gick och la mig i ett skönt bad. När Alvin somnat så tittade jag och min kärlek på en film som hette Raven. Superbra film. Den var riktigt bra. Jag ville knappt blinka haha.. Nu är jag dock helt slut efter den här dagen. Det tar på krafterna att vara världens bästa mamma.. Jag ska lägga mig i sängen och somna framför tvn.
 
Alvin klädde mig i serpentiner för att jag skulle bli lite mer festlig..
 
Till top